kansanedustajien palkan pienennys !!!

Vieras

/ #228

30.03.2014 03:40

Säästöjä laskuesimerkissä, jossa jokaiselta 200 kansanedustajalta leikataan palkkaa 2 000 euroa/kk, vuosisäästöt 4,8 milj. euroa. Olen monesti esittänyt, että kun todellinen päätösvalta on Brysselissä, Kumileimaeduskunnan vahvuudeksi riittää 100 jopa alle 100 kansanedustajaa, jolloin kaikista muista sivukuluista tippuu myös 50 % pois, en ole yrittänytkään laskea säästöä euroissa, koska laskutehtävään tarvittavia perustietoja pitäisi kaivella valtavasti, mutta jos on tiedossa Eduskuntalaitoksen kokonaiskulut (ministerien määrää voi myös karsia reippaalla kädellä), niin tästä konaiskulumäärästä tippuu pois 50% ja varmasti se on iso kasa euroja ja mikä parasta, säästö ei ole keneltäkään pois, vaan päinvastoin valtion kassasta menee kuluja edellämainittu 50%:n määrä vähemmän ja tällöin, jos lopultakin politiikot hallitus etunenässä toimisivat moraalisesti tasapuolisuuden ja oikeudenmukaisuuden hengessä, autettaisiin monia heikko-osaisia ja rahaa voisi suunnata tärkeisiin kohteisiin. On oltava unelmia ja haaveita, jotta nämä toljailut edes jotenkin kestäisi. Ihmettelen ihmettelemisestä päästyäni, että näin lähellä seuraavia eduskuntavaaleja vallitsee kansanedustajien keskuudessa tuommoinen röyhkeys, että uskaltavat esittääitselleen 8,1 %:n palkankorotusta. Palkansaajien palkkojen korotus tuliko se peräti pysyvästi sidottua 2 %:n tasolle.