Lapsiperheiden puolesta - Lapsilisät verottomana!

Kohtuus

/ #792 Lastemme tulevaisuuden puolesta

01.04.2014 12:48

Lasten hankkiminen on ihan oma valinta. Kierrättäkää vaatteita, tehkää hyvää ja edullista perusruokaa. Niin minäkin olen kasvanut ja sisu vaan kasvoi kun yrittivät kiusata vanhoista vaatteista yms. Opin tietämään arvoni ja se ei ole vaatteista, tavaroista tai meikein tai hiuslisäkkein muokatusta ulkonäöstä kiinni!

Lapsilisä, opintotuki yms. on kaikki luksusta, kun ottaa vielä huomioon sen, että koulutuksestakaan ei tarvitse maksaa. Ja kouluruoka on monipuolista, hyvää ja vielä ilmaista (tai korkeakoulutasolla hyvin edullista)! Me suomalaiset ollaan vaan totuttu liian hyvään ja kyllähän se on selvä, ettei tällaiseen vaan ole loputtomasti varaa. Ja jos nyt elämme herroiksi, lapsemme ovat ne, jotka lopulta joutuvat maksumiehiksi.

En ole rikas todellakaan, mutta sangen tarkka rahoistani. Opin säästämisen jalon taidon vanhemmiltani ja toivottavasti omat lapseni oppivat sen minulta. Kaikilla vaan ei tarvi olla kaikkea, eikä etenkään kaikkea uutta.