Ylläs ilman kaivoksia -Ei Kolarin Hannukaisen kaivoshankkeelle

Vieras

/ #314

06.04.2014 10:28

Moni on tainnut yrittää saattaa asiaa koko kansan tietoon, ja pitkään. Moni on havainnut t. havaitsee asiaa ajateltuaan, etteivät suurimmat lehtemme ole olleet hanakoita kirjoittamaan kaivosten ikävistä puolista. Vähäistä asian tärkeyteen, kaivoksen suuruuteen, nähden myös TV:ssä.

Hesari kirjoitti vasta äskettäin, vasta asian ollessa näin pitkällä , tietääkseni ensimmäisen kerran, tästä kaivoksesta. Moni on yrittänyt saada lehtitoimittajia kiinnostumaan, jo pitkään, mutta tuloksetta. Kirjoitukset eivät taida läpäistä jonkun seulaa. LK on julkaissut parhaiten, jos jolla kulla on mielipide. Onko ihme, että face book'ssa joku ilmoitti kuulevansa asiasta vasta nyt. Sama koski parin vuoden takaisen Dilacom - tutkimuksen (Metla) turisteina vastanneita.

Ketkä lienevät lobbareina vaikuttamassa korkemmalla tasolla, jotta uutisointi on näin vähäistä? Tätä tämä meidän maailman vapain lehdistömme ja demokratiamme on. Luulisi edes tässä vaiheessa olevan mediaväellekin selvää, että kyse on mittakaavaltaan Talvivaaraa vastaavasta asiasta! Katsokoot adressien, netti ja Jounin Kauppa, nimien määrää. Yhteen laskettuna pitkälle toistakymmentä tuhatta! Paikallisten ja mökkiläisten lienee syytä pistää pystyyn kunnon mielenosoitus, jospa uutiskynnys silloin ylittyisi. Vai ylittyisikö?

Puoluepoliittisesti, ketkä ovat suurimmalla joukolla asian takana? Kuka osaa vastata?
Mainittu kansanedustaja kunnasta, on keskustalainen.