rasismi pois suomesta!

Tero Kallio
Nokia

/ #36 Kaksipiippuinen juttu...

06.09.2008 13:21

Ihonvärin ja kansallisuuden vihaamisen tuomitsen täysin. Ei minulla ole mitään maahanmuuttajia vastaan. Suomen on otettava vastaan niitä, joilla on suorastaan hengenvaara omassa maassaan. Ei anneta kansallismielisyyden mennä inhimillisyyden edelle.

Maahanmuuttajan/pakolaisen on kuitenkin syytä ymmärtää, että Suomen tarjoama yltäkylläisyys, turva (rasisteista ja muista huolimatta) +muut edut vaatimat myös muutaman velvoitteen. Oikeuksien mukana tulee velvollisuuksia.
- Suomen lakeja on noudatettava
- Suomalaisia on siedettävä, sekä heidän kulttuuriaan ja uskontoaan.
- He saavat muistaa, että suomalaiset ovat olleet täällä tuhansia vuosia ja he ovat juuri saapuneet. Maassa maan tavalla. Jos minä muuttaisin johonkin toisenlaiseen kulttuuriin, yrittäisin paremminkin muuttua sen mukaiseksi, enkä vaatisi sitä muuttumaan.
- Suomi tulee puuttumaan perheen sisäisiin asioihin, jos tänne muuttaa. Ei kunniamurhia, ei pakkoavioliittoja, ei koiratappeluita, ei pedofiliaa, ei naisten alentamista.

Valitettavasti juuri romanit, somalit ja venäläiset ovat eniten suomalaisten vihan alla. Täällä on paljon maahanmuuttajia myös muista kaukaisista kulttuureista, joita siedetään yllättävästi paremmin.

Itse en ole nähnyt negatiivisia esimerkkejä tummaihoisista, tai maassamme asuvista venäläisistä. Lähikaupoissani olen kuitenkin usein nähnyt mustalaisnaisten laittavan erilaisia tavaroita hameidensa alle. Kassat eivät saa tutkia heitä, vaikka huomaisivatkin ja tätä he käyttävät hyödykseen. Poliisillahan on ainoastaan oikeus tutkia henkilön vaatteet, jota epäillään varkaudesta. En minä heitä(romaneja ja muita) vihaa, mutta tiedän, että tuolla toiminnalla he vain huonontavat kansansa asemaa. Uskon ja TIEDÄN, että suurin osa romaneista on kunnollisia kansalaisia.

Valitettavasti pitää huomata se julma tosi asia, että suomalaiset pelkäävät ja vihaavat paljon kaikkea erilaista. Historia on opettanut, että ulkomailta saapuu paljon uhkia.

Maahanmuuttajakin voi muistaa, ettei aggressiivisella suhtautumisella suomalaisten vihaan ole mitään hyvää seuraamusta. Paremminkin hän voisi näyttää, että vihaaminen on turhaa. Tässä aivan ateistina voin löytää erään viittauksen raamatusta, joka on totta: "Ken miekkaan tarttuu, se miekkaan hukkuu".

Diplomatialla päästään pidemmälle, kuin väkivallalla ja vihalla. Sen meidän kaikkien täytyy muistaa, suomalaisten ja ulkomaalaisten, että laitammeko oman kulttuurimme RAUHAN ja YMMÄRRYKSEN edelle.