rasismi pois suomesta!

Minun mielestäni kouluissa pitäisi opetella kohtelemaan tummaihoisia samoin tavoin kuin "valkoisia". Me kaikki loppujen lopuksi olemme asumassa samassa maailmassa, ja hengitämme samaa ilmaa , katsomme samaa kuuta ja aurinkoa.
Pienemmissä kaupungeissa , joissa on vähän tummia ihmisiä, heitä tuijotaan ja osoitellaan, koska kouluissa ei sanota mitään siitä, että kaikki ovat saman arvoisia, vaikka ihon väri ja synnyinmaa on eri.

Romaneja ja somaleja haukutaan silmien edessä, eikä kukaan yritä puuttua asiaan. Toki ihmiset puhuvat asiasta, mutta tekoja ei näy tapahtuvan.
Myös monet isät ja äidit ovat rasismisia, ja he levittävät rasismia sukupolvesta toiseen.
Esim. Jos pienen, sanotaan vaikka n.5-6vuotiaan lapsen isä sanooo tummaihoisen nähdessään "Kamalia maahanmuuttajia, takaisin synnyinmaahanne!", lapsi oppi reagoimaan tummaan ihmiseen negatiivisesti. Rasismi yhdistetään usein etnisten konfliktien lietsontaan, rotuerotteluun ja joskus myös käsitykseen ihmislajin biologista jakautumisesta "eri rotuihin".
Miksi, usein älykkäät ihmiset, emme ajattele miltä toisesta tuntuu?
Mitä väliä ulkonäöllä on, kun sisin on tärkein. Miten joku voi virheellisesti ajatella, että väri määrää arvon.
luulisi näiden vuosien aikana ihmisten huomanneen että suuret ihmiset, eivät ole aina valkoisia.
Toivottavasti joku ymmärtäisi pointtini , ja allekirjoittaisi.
Ps. Mulle saa kirjottaa sähköpostia.