SRAL Vuosikokousaloite

Reino Janhunen

/ #55 Historian kertausta ja muutakin

17.10.2008 14:58

Useimmille keskustelupalstan lukijoille ja toivottavasti muillekin on jo käynyt selväksi se, kuka jahtaa ja keitä? Kyseessä on SRAL:n historian kiivain ajojahti; hiekkalaatikkoleikeistä ei suinkaan ole kysymys, vaikka sitäkin termiä kernaasti tarjoillaan. On sanottu, että jahdin pontimena on pitkäaikainen kauna, kateus ja kosto. Tämä alkaa tuntua uskottavalta, niin sairasta kuin se onkin!

Liiton hallitus on aivan oikein erottanut sääntöjen mukaisesti vikuroivan jäsenen suojellakseen jäsenistöään ja liiton toimintaa suuremmilta vaurioilta. Se, että käräjäoikeus on kumonnut erottamisen, ei pyyhi pois po. jäsenen syntilistalta erottamiseen johtaneita syitä. Kyllä ne siellä ovat: mustaa valkoisella isoin aakkosin aina hamaan loppuun saakka..

Liitto tarjosi sovintoa (47) mutta se ei kelvannut. Jäsenistö kysyy oikeutetusti: miksi ei? Olennaisin kysymys on vailla vastausta ja jääkin, vai miten on epähenkilöt, edusmiehet ja päämies! Avainkysymys kuuluukin: kuka vei jutun käräjille, kuka aiheutti kululaskun ja kuka pitää riitaa yllä? Siihen on olemassa vain yksi oikea vastaus.

Onneksi elämme oikeusvaltiossa, jossa riita-asiat voidaan viedä aina Hoviin saakka. Adressialoitteen tarkoituksena on estää tämä oikeuskäsittely, jolloin lopullinen ratkaisu jäisi kuulematta. Tämä yritys on torjuttava yksituumaisesti ja päättäväisesti.

”Matti Ahoselle” ja kumppaneille tiedoksi, että kunniani kyllä kestää tämän asian selvittelyn; on minulla sen verran kehittynyt oikeudentaju! Maine voi levitä, mutta levitköön näin vaalien alla, hi-hi! 73 Reiska, OH2HK