SRAL Vuosikokousaloite

Reino Janhunen

/ #56 Liitolle tullut sovintotarjous

17.10.2008 15:02

Jari Jussila hylkäsi (?) SRAL ry:n 13.8.2007 tekemän sovintotarjouksen (47) ja esitti kymmenkohtaisen oman tarjouksensa 1.10.2007 seuraavin ehdoin:.

1. SRAL:n hallitus peruuttaa Jari Jussilan erottamista koskeneen päätöksen ja vahvistaa Jussilan jäsenyyden jatkuneen ja jatkuvan ehdoitta.

2. SRAL korvaa Jari Jussilan asianajo- ja oikeudenkäyntikulut siltä osin, kun Jussilan oikeusturvavakuutus ei niitä mahdollisesti korvaa.

3. Jussila peruuttaa SRAL:ia vastaan nostamansa kanteen.

4. Kumpikin osapuoli sitoutuu pidättäytyvänsä uusista tai muista oikeudellisista toimista liittyen SRAL:n hallituksen päätökseen erottaa Jari Jussila.

5. Osapuolet (SRAL ja Jari Jussila) laativat Radioamatööri-lehteen yhteisen kirjoituksen, jossa korostetaan liiton jäsenistön yhtenäisyyden merkitystä suomalaiselle radioamatööriharrasteelle. Osapuolien välisen kiistan todetaan mahdollisesti jo aiheuttaneen tai aiheuttavan liitolle sellaisia
taloudellisia menetyksiä ja jäsenistön kahtiajakautumista, ettei kiistan jatkaminen oikeudessa ole radioamatööriharrasteen kannalta järkevää. Radioamatööriharrasteen kehittämiseksi todetaan
kaikkien jäsenten resurssien olevan tarpeellista ja toivotaan jäsenistön vilpittömästi pyrkivän
unohtamaan tämän ikävän jakson liiton historiassa.

6. Osapuolet nimittävät molemminpuolisella veto-oikeudella 3-5 jäsenisen radioamatööreistä ja mahdollisesti ulkopuolisista koostuvan ryhmän, jonka tarkoituksena on asiallisesti selvittää osapuolten ja liiton toimintaa viimeisen viiden vuoden aikana sekä purkaa ja analysoida kiistaa aiheuttaneet asiat.

7. SRAL:n hallitus myötävaikuttaa ja takaa, että Jari Jussilalla on vilpitön mahdollisuus SRAL:n jäsenenä olla mukana SRAL:n toiminnassa sen ja radioamatööritoiminnan kehittämisessä.

8. SRAL:n päätösvaltainen edustaja ja Jari Jussila kokoontuvat yhteen laatimaan ja viimeistelemään asiakirja sovittelun lopputuloksesta.

9. Sovitteluesitykset ja mahdolliset neuvottelut pidetään luottamuksellisina ja osapuolet sitoutuvat olemaan paljastamatta niiden sisältöä tai lopullista tulosta ulkopuolisille muilta osin kuin mistä yhteisesti sovitaan. Luottamukselliseksi piiriksi todetaan SRAL:n hallitus ja Jari Jussila, osapuolien asiamiehet ja asianajajat mukaan lukien. Osapuolet laativat yhteisen tiedonannon riidan päättymisestä.

10. SRAL:lla ei ole oikeutta vedota tähän sovintotarjoukseen tai vedota sen sisältöön mahdollisessa oikeudenkäynnissä tai muissa asiaa koskevissa jatkotoimissa.

Jäsenistön on hyvä tietää millaisen henkilön kanssa se asioi ja millä ehdoilla! 73 Reiska, OH2HK