Turun Eläinhoitolaa ei saa lopettaa!

Satu K
Espoo

/ #31 Tervetuloa hoitamaan sitten niitä ihmisiä

04.11.2008 17:35

Toimin sairaanhoitajana, ja odottelen että niitä vapaaehtoisia alkaa ilmoittautumaan. Toistaiseksi olen tehnyt hoitotyötä n. 6 vuotta, enkä ole yhtään vapaaehtoista nähnyt. Että sieltä sitten vaan ilmoittautumaan, myös tämän keskustelun "ihmisiä pitää hoitaa"- jalon ajatuksen omaavat. Voi itse aloittaa ensimmäisenä, olla hyvänä esimerkkinä. On ihmeellistä, kuinka tätä hienoa ihmisiä pitää auttaa- ajatusta viljellään sieltä kotisohvalta, mutta sen pidemmälle ajatus ei yleensä koskaan pääsekkään.
No, olen hoitanut kodittomien eläinten asioita tänään muutaman tunnin, ja nyt menen hoitamaan ihmisiä. -ja jään odottelemaan niitä ihmisten vapaaehtoisia hoitajia. :)

"Ihmiset ovat hämmästyttäviä, he osaavat tarttua esineisiin, puhua, katsoa sivulle ja juosta. He osaavat kirjoittaa, puhua puhelimessa ja surffailla netissä, samaan aikaan! Voitteko kuvitella? Tietysti voitte. Miksi ihmeessä on sitten niin vaikea käsittää, että yksi ihminen pystyisi auttamaan monia tahoja yhtä aikaa? Ei se ole edes vaikeaa!

Olin viikonloppuna ottamassa vastaan lahjoituksia kodittomille koirille ja kissoille. En kokenut sen olevan mitenkään pois kummilapseltani Afrikassa, joka saa joka kuun ensimmäinen maanantai parikymppiä palkastani koulunkäyntiä varten. Kauppareissullani ehdin avata oven vanhukselle ja autoin häntä kantamalla ostokset bussipysäkille. Itselleni ostin Reilun kaupan kahvia ja teetä. Viime viikolla luovutin verta.

Yritän tehdä mahdollisimman paljon hyvää mahdollisimman monelle. Välillä on pakko hengähtää ja viettää omaa aikaa akkuja ladaten, jotta jaksan taas jatkaa. Saan viikoittain kuulla tekeväni väärin, auttavani vääriä tahoja, lahjoittavani rahani vääriin kohteisiin. Käsittämätöntä!

Minun ei ole mikään pakko tehdä yhtikäs mitään. Voisin käyttää aikani shoppaillen merkkikaupoissa, syödä joka ilta ravintolassa, ostaa häkkikananmunia sekä ajaa katumaasturilla huvikseni vailla määränpäätä samalla heitellen limutölkkejä ikkunasta metsään.

Tulisiko silloin kukaan sanomaan, että käytän aikani ja rahani väärin?"

-Satu Nummela