SRAL Vuosikokousaloite

Heinola

/ #73 Ari hyvä...

06.11.2008 09:00

Lopeta jo Ari se pelkkä tyhjänpäiväinen päivittely ja kommentoi minulle privaatisti mainitsemastani Ylistaron kerhovierailujutusta! Miksi et jo aiemmin voinut kommentoida?

”Kuinka YKSI MIES on saanut koko vanhan ja arvokkaan liiton näin sekaisin?????”

Tuota nimenomaista asiaa olen ollut mukana ihmettelemässä syksystä 1990, jolloin Liiton toiminnan suunta kääntyi. Asiathan repesivät lopullisesti hajalle vuosina 2002-2003, huipentuen surullisen kuuluisan lehden numeron RA 11-2003 aikoihin. Aivan varmasti keneltäkään muulta yhdeltä mieheltä tuollainen projekti ei olisi onnistunutkaan, toistan: ei keneltäkään muulta. Asiasta on tulossa joku gradu-tutkimus.

”Radioamatööri-harrastus oli ennen arvokas ja hieno harraste ja liikennekuriakin valvottiin. Mihin oikein ollaan menossa????”

Se tässä monia kai eniten surettaa! SRAL kuitenkin edustaisi Suomen radiotoiminnan pioneereja, tavallaan alkaen vuodesta 1921. Paluuta entiseen ei ole mutta toiminta jonkinlaisissa inhimillisissä puitteissa voi jatkua – mutta vain, mikäli se yksi mies pysyy ulkona toiminnasta. Jakautuminen osiin on jo tapahtunut mutta Liiton hajottaminen veisi osan historiaa mennessänsä.