Vaasan musiikkiluokkien puolesta

12.07.2014 20:25

#2704: - Kysykää Mikko Savelalta

Jurin tiedotteesta: http://www.adressit.com/a/29345

Ei siinäkään kaikki. Rehtori sai haalittua hoviinsa mainitsemani naisopettajan lisäksi muita luokanopettajia.

- Muuan miespuolinen luokanopettaja piti useille naisopettajille ja myös minulle vuoden kestäneitä mykkäkouluja (tietysti ilman mitään kuulemiskutsuja tai muita rangaistuksia). Hän sai ottaa Kuula-opiston nokkahuilukurssitutkinnosta oppilaita pois vain tehdäkseen kiusaa. Hänelle ei tullut varoitus työhäirinnästä.

- Sama opettaja puuttui Tallinnan matkan aikana musiikinopettajien työhön ja nappasi oppilaat mukaansa shoppailemaan, vaikka heitä odotti kongressin opas voidakseen näyttää Tallinnan vanhan kaupungin, jonka jälkeen olisi voinut myös shoppailla.

- Saman opettajan, ATK-vastaavana opettajana olisi pitänyt uusia musiikkiluokkien kotisivut jo vuosia. Olisi pitänyt laittaa mm. tiedotteita ja näytteitä uusimmista CD-levytyksistä. Se jäi häneltä tekemättä, mutta sen sijaan tänä keväänä koko kotisivu poistettiin, laitettiin sinne aivan uusi sellainen, meidän musiikinopettajien tietämättä. Nyt siellä lukee „päivittänyt 26.3.2012 ja tämän opettajan nimi. Kyseisellä kotisivuilla oli musiikkiluokkien referenssit, mm. kuunneltavat äänitteet, jonka linkin saimme lähettää kenelle tahansa, jotka olisivat olleet kiinnostuneita yhteistyöstä. Se oli avuksi mm. luodaksemme yhteyksiä japanilaisille vieraillemme ja siinä, että saimme viime syksynä kutsun laulamaan Finlandia-taloon kevättalveksi. (Siitä musiikinopettajat jouduimme luopumaan kuudennen luokan luokanopettajan ja rehtorin ynseästä suhtautumisesta johtuen.) Näitä kotisivuja saivat kuunnella itse oppilaat. He saivat niitä kuuntelemalla nauttia omista saavutuksistaan. Miksi heiltä -  oppilailtamme  - piti se evätä???