Median lopetettava vääristelty Israelin vastainen uutisointi

Vieras

/ #196 Re: Re: vieras 179

24.08.2014 22:12

#187: - Re: vieras 179

Kiinnitin huomiota tuohon Balfourin julistukseen. Onko video "Give Peace A Chance" tuttu. Siinä selvästi kerrotaan Israelin LAILLISET oikeudet maahansa juuri tuosta Balfourin julistuksesta lähtien. San Remossa v.1920 päätettiin tunnustaa juutalaisten historialliset oikeudet Palestiinassa ja samoin arabien oikeudet ympäröivissä valtioissa.  Videosta historia selviää. Palestiina nimistä valtiotahan ei alueella Palestiina ole koskaan ollut. Kuningas Daavidin valtakunta kylläkin.

Daavid (hepreaksi ‏דָּוִד‎, Dāwiḏ - rakastettu; arab. داود‎, Dāʾūd) oli Vanhan Testamentin mukaan Juudan kuningas 1012–1005 eaa., koko Israelin kuningas 1005–972 eaa. Hän oli Juudan sukukuntaan kuuluvan Iisain poika ja kuningas Salomon isä.

Googleta: Daavid. Järjestelmä hyväksyy vain kaksi linkkiä.

Ensimmäinen historiallinen sanan "Israel" maininta on egyptiläisestä kivipaadesta, jossa kerrotaan Kanaaninmaan sotilasleireistä. Tämä paasi mainitsee Israelin kansana, joka ei ollut muodostanut valtiota, ja se on ajoitettu 1300-luvulle eaa. Nykyvaltiolle annettiin nimeksi "Medinat Jisrael" eli Israelin valtio ja sen kansalaiset ovat israelilaisia. Muita nimiehdotuksia
olivat Eretz Israel, Zion ja Juudea.

Tämä kannattaa katsoa!  Halutessasi tekstityksen suomeksi valitse Suomen lippu.

"Give Peace A Chance" is a 15 minute documentary about the long hidden document of the formerly classified minutes from the San Remo Peace Conference of April 1920 which still defines the legal rights under international law of the Jews as well as the Arabs.

Real peace between Israel and the Arab Palestinians can only be reached by respecting historical facts and legal foundations.