Median lopetettava vääristelty Israelin vastainen uutisointi

Seikku Kaita

/ #12 Re: Värilliset lasit

25.08.2014 11:48

#11: - Värilliset lasit

Ikävä kyllä kaikki valtamedia -- poikkeuksena Maaseudun tulevaisuus -- kirjoittaa vain "poliittisesti korrekteja" "uutisia". Samaa valtamediaa on myös laatulehden imagoa yrittävä Suomen Kuvalehti.

Samanlaista vakavaa yksipuolistuutta on Gazan tilanteen lisäksi Ukrainan tilanteesta, jossa Obama on hyvis Brysselin veikkojen kanssa ja Putin on pahis, ja meille annetaan kuva, että siellä on kaksi osapuolta, "Putinin" itä'ukrainalaiset ja Kiovan "laillinen" valtiovalta. Paikan päältä kerrotaan valtamedian ohi useita taistelevista osapuolista, joista osa on ihan tavallisia rosvojoukkoja, joilla vaan on kalashnikovit.

Vinoutunut julkisuus näkyy meille vinona tietysti vain asioissa, joista meillä kullakin sattuu olemaan omaa, muuta kautta saatua tietoa. Siitä päätellen, mitä moskaa esimerkiksi YLE jakaa asioista, joista ammattini vuoksi jotain tiedän, herää epäilys, että lähes kaikki "tieto" mediassa on vähintäänkin jonkun lobbaamaa, jollei peräti uutisia toimittavan tahon tuottamuksellisesti harhaanjohtavaa.