ASTRID THORSIN IDEOIMA UUSI ULKOMAALAISLAKI HYLÄTTÄVÄ!

Juha Mäki-Ketelä
Adressin tekijä

/ #204 Media odottaa yhteydenottoasi!

14.12.2008 15:44

Kiitos kaima hyvästä ideasta ja käytännön toteutuksesta! Eli tästä pohja ja eikun sähköpostiin liikennettä!

******

Parahin päätoimittaja / toimitussihteeri / tuottaja (valitse sopivin median mukaan, tarkista tehtävänkuvaukset ao. median nettisivuilta)

Edustamanne lehden / radiokanavan / televisiokanavan / ohjelman / tiedotusvälineen käyttäjänä lähestyn Teitä asiassa, joka huolestuttaa minua suuresti:

Eduskunta päättää alkavalla viikolla uudesta ulkomaalaislaista, jonka hyväksyminen mitä todennäköisimmin johtaa maahan pyrkivien räjähdysmäiseen kasvuun. Kyse ei ole työperäisestä vaan lähinnä humanitaarisesta maahanmuutosta.

Lakimuutoksen vastustajat ovat vajaassa viikossa keränneet jo vajaat 19 000 allekirjoitusta lain hylkäämistä vastustavaan adressiin (http://www.adressit.com/ulkomaalaislaki). Allekirjoitusten määrä kasvaa koko ajan, ja niiden keräämistä tehostetaan jatkuvasti. Myös minun nimeni on allekirjoitusten joukossa.

Pyydän Teiltä lyhyet ja vain yhdellä tapaa tulkittavissa olevat vastaukset seuraaviin kysymyksiin:

1. Pitäisikö mielestänne edellä kuvatun kaltaista maahanmuuttoa lisätä? Vastatkaa vain kyllä tai ei.

2. Jos vastasitte kyllä, niin miten perustelette näkökantaanne?

3. Ette ole julkaisseet asiaan liittyvää tiedotusta kansalaisille. Median tehtävä on mielestäni julkaista puolueetonta tietoa kansalaisten tärkeistä asioista.
a) Oletteko mielestänne onnistuneet tässä tehtävässä koskien tätä asiaa?
b) Kuinka aiotte tiedottaa tästä ja vastaavista asioista tulevaisuudessa?

Korostan vielä erikseen, että kyseessä ei ole minkäänlainen rasistinen kannanotto tai hyökkäys maahanmuuttoa ja maahanmuuttajia kohtaan.

Ystävällisin terveisin,

XXX, kotikunta