ASTRID THORSIN IDEOIMA UUSI ULKOMAALAISLAKI HYLÄTTÄVÄ!

Mika Sevón
Lohja

/ #207 Lähetetty kysely kaupungin/virkamiesjohdolle

14.12.2008 19:12

Elikkäs käytin Juhan laatimaa pohjaa pienin muutoksin, ja lähetin sen 11:sta
kaupungin päättäjälle/virkamiehelle. Odotellaan vastauksia. Toisella hallituksen varapuheenjohtajalla ei valitettavasti ole meiliossua, joten hänen kantansa ei asiassa selviä. Alla mun moderoima versio postista.

Arvoisa kaupungin luottamushenkilö/virkamies

Äänestäjänä lähestyn Teitä asiassa, joka huolestuttaa minua suuresti:

Eduskunta päättää ensi viikolla uudesta ulkomaalaislaista, jonka hyväksyminen mitä todennäköisimmin johtaa maahan pyrkivien räjähdysmäiseen kasvuun. Kyse ei ole työperäisestä vaan lähinnä humanitaarisesta maahanmuutosta.

Lakimuutoksen vastustajat ovat vajaassa viikossa keränneet jo vajaat 19 000 allekirjoitusta lain hylkäämistä vastustavaan adressiin (http://www.adressit.com/ulkomaalaislaki). Allekirjoitusten määrä kasvaa koko ajan, ja niiden keräämistä tehostetaan jatkuvasti. Myös minun nimeni on allekirjoitusten joukossa.

Johonkin nämä tulijat on asutettava.

Pyydän Teiltä lyhyet ja vain yhdellä tapaa tulkittavissa olevat vastaukset seuraaviin kysymyksiin:

1. Pitäisikö mielestänne edellä kuvatun kaltaista maahanmuuttoa kuntaamme lisätä? Vastatkaa vain kyllä tai ei.

2. Jos vastasitte kyllä, niin miten perustelette näkökantaanne?

3. Montako maahanmuuttajaa olisitte valmis asuttamaan kuntaamme?

4. Mistä tähän toimintaan saadaan rahat?

5. Ovatko nämä rahat joltakin taholta pois? Jos ovat, niin mistä?

Odotan saavani vastauksenne perjantaihin 19.12 mennessä. Kysymykset ovat varsin yksiselitteisiä ja niihin vastaaminen vie aikaa vain noin 10 minuuttia.

Korostan vielä erikseen, että kyseessä ei ole minkäänlainen rasistinen kannanotto tai hyökkäys maahanmuuttoa ja maahanmuuttajia kohtaan.

Mielestäni valtion ja kunnan ensisijainen tehtävä on pitää huolta omista jäsenistään. Mikäli ylimääräistä hyvää jää vielä jaettavaksi, sen käyttö on sitten eri asia

Toivon hyvää vastausprosenttia, vähän samalla lailla kun tekin toivotte hyvää äänestysprosenttia vaaleissa.

Mika Sevón, Lohja