Kannabis lailliseksi

Espoo

/ #1037

18.12.2008 02:58

Ainoa todellinen lääketieteellinen etu noista mainituista olisi kannabiksen käyttö kipulääkkeenä. Kysymys kuuluukin että jos kivut pysyvät jo nyt kuosissa esim Morfiinilla tai viimeistään 3-metyylifentanyyillä, niin mihin tarvitaan enää lisää lääkettä pakkaa sotkemaan? Tai jos THC todella on niin maaginen ja kaikkeenpystyvä taikalääke, miksei sitä syntetisoida tai eristetä lääkekäyttöön?

Alaikäisten on nykyäänkin jo liian helppoa saada mitä vaan eikä valtion monopoli asiaa muuttaisi, päinvastoin saaminen helpottuisi maahantuonnin lisääntyessä. Eikä rahat jäisi valtiolle mafioiden sijaan, sillä mafiathan viljelyä, keräystä ja kuljetusta hallitsevat. Saisivat hengähtää helpotuksesta kun ei olisi enää sitä viimeistä osaa markkinoista hallinnoitavana ja voivat kääriä voitot aiemmin. Kun valtio on kerran sitoutunut ylläpitämään monopolia, niin silloinhan sitä on ostettava vaikka mihin hintaan. Loppukäyttäjä tästä vaan kärsisi laadun heiketessä.