Median lopetettava vääristelty Israelin vastainen uutisointi

ICEJ Uutiset

/ #303 ARABIMEDIA ON UUTISOINUT ISRAELILAISESTA LIIKETOIMINNASTA POSITIIVISESTI

03.10.2014 19:25

ARABIMEDIA ON UUTISOINUT ISRAELILAISESTA LIIKETOIMINNASTA POSITIIVISESTI

Arabialaisen mediavirran tarkkailijat ovat viime kuukausina panneet merkille useita tarinoita, joissa kerrotaan palestiinalaisten israelilaisilta työnantajiltaan saamasta hyvästä kohtelusta– aiheesta, jonka länsimaalainen media on jättänyt huomioimatta lähes kokonaan. Palestiinalaisessa Al-Hayat Al-Jadida -sanomalehdessä kerrottiin, että ”aina, jos palestiinalaisilla työntekijöillä on mahdollisuus työskennellä israelilaisella työnantajalla, he irtisanoutuvat saman tien palestiinalaisen työnantajan tarjoamasta työstä, johtuen palkka-asioista ja muista oikeuksista… Israelilaiset työolot ovat todella hyvät, ja sisältävät kuljetuksen, sairasvakuutuksen ja eläkkeen. Tällaisia etuuksia ei ole palestiinalaisilla työnantajilla.” Toinen viimeaikainen tarina kerrottiin Al-Huran arabiankielisellä TV-kanavalla, jossa annettiin hyvin positiivinen kuva kohtelusta, jota palestiinalaiset työntekijät saavat israelilaisten omistamilla tehtailla Länsirannalla, joista monet ovat Euroopan Unionin asettaman boikottiuhan alla.

Viestiä saa jakaa vapaasti eteenpäin.