Siuntion motocrosstoiminnan jatkamisen puolesta

/ #27 Re: faktat pielessä

03.10.2014 19:33

#22: melkein eläkkeellä - faktat pielessä

Huomioittehan adressin pääpointin, että motocrosstoiminta saisi jatkua Siuntiossa. Emme siis hae lupaa ajaa kyseisellä radalla loputtomiin. Toivomme että junioreilla erityisesti olis puitteet harrastaa turvallisesti.

Mitä minä tiedän noista aiemmista valituksista ja ympäristöluvista on että koska ratatoiminta on ollut harjoittelua varten, kunta ei ole nähnyt tarpeelliseksi vaatia ympäristölupaa. Viittaat melumittaukseen ja silloin moottorikerho teki ympäristölupahakemuksen, lähetti sen kuntaan jonka olisi pitänyt käsitellä asia ja lähettää eteenpäin. Kunta ei laittanut eteenpäin, jokainen voi tehdä omat johtopäätökset miksi(kenties kabineteissa oltiin jo päätetty sulkea rata).

Kunta on kyllä kaatanut puustoa välimaastosta(mikä on hieman turhaa ennakointia), mutta melumittauksien perusteella äänet ovat todellakin selkeästi lain sallimissa rajoissa. Oikeuskin on todennut että melut ovat lain sallituissa rajoissa. Ilmasta ja maastosta mitattuna on edelleen tuo 500m lähimpään rakennettuun taloon.

Edelleen pysyn kannassani ettei kunta ole missään vaiheessa ilmoittanut moottorikerholle että ovat olleet aikeissa sulkea radan. Moottorikerho on itse etsinyt ja löytänyt mahdollisia uusia ratapaikkoja, mutta jotta sellainen saataisiin niin se vaatii kunnan myötämielisyyttä. Tämän takia toivomme että kuntalaisetkin ymmärtäisivät harrastusta ja kannattaisivat sitä jotta saataisiin kaikille harrastajille hyvä harjoittelupaikka ja jotta kylän mopopojatkin saataisiin mieluummin radalle kuin rälläämään kylälle.