Puolusta kulttuuria

kulttuurin ystävä

/ #14 kuka on ensimmäinen nimekäs esiintyjä monitoimitalon salissa?

22.10.2014 22:11

monitoimitalon sali tulisi kulttuuriohjelmistollaan palvelemaan laajaa joukkoa kuntalaisista. Esittävän taiteen vaatimukset on aivan toista luokkaa kuin liikunnassa. Jalkapalloa seurataan jalkapallokentällä, lätkää jäähallissa, uimakisoja uimahallissa jne. Nurmijärvellä estraditaiteelle ei ole soveltuvaa, ja kulttuurielämystä aidosti tukevaa tilaa. Kulttuuritoimijoiden on täytynyt aina yrittää mukautua olemassa oleviin tiloihin ja rakennella erilaisin virityksin jos jonkinlaisia liikuntasaleja estradiksi. Silloinkin usein kovan vaivan jälkeen vähintäänkin akustiikka tai onnettomat katsomopaikat häiritsevät katsojan elämystä. Tai paremman puutteessa kulttuuritoimijat lainaavat naapurikunnan tiloja ja kuntalaiset hakevat elämykset muualta. uskon, että saliin saadaan järjestettyä todella laadukasta ja monipuolista ohjelmistoa, joka palvelee kuntalaisia laajasti. Osviittaa voi vaikka hakea Martinuksen ohjelmistosta http://www.vantaa.fi/fi/kulttuuri/kulttuuritalot/konserttitalo_martinus/ohjelmisto kyseessä ei siis ole marginaaliporukka, vaikka liikuntaa ei tähän saliin ympätäkään.

jännityksellä odotan, kuka on ensimmäinen nimekäs esiintyjä monitoimitalon salissa. Olisiko se Vesa-Matti Loiri, Jari Sillanpää, Katri-Helena, Cheek.. Melkeinpä ihan sama, aion varmasti olla katsomossa, silloinkin.