Puolusta kulttuuria

pöllö

/ #19 Monitoimitalo ei ole vain rakennus.

28.10.2014 21:46

 Olen 20-vuotias nuori nainen ja olen kotoisin nurmijärveltä klaukkalasta. Nuoresta asti olen harrastanut musiikkia ja tanssia mikä on ollut mahtavaa, että siihen on ollut mahdollisuus. Kuitenkin aina kaikki isommat tanssiesitykset on jouduttu esittämään vantaalla martinussalissa ja erilaiset teatterit koulun auditorioissa tai jumppasaleissa. Musiikki esitykset pienissä ahtaissa saleissa jossain pienessä paikassa, jonne oli välillä vaikeata löytää. Tämä monitoimitalo antaisi mahdollisuuden ja oikeanlaiset tilat niin tanssijoille, soittajille, laulajille, teatterille, operetille ja erilaisille konserteille, joita pystyttäisiin ehkä tämän avulla esittämään lisää. Minusta on väärin viedä tämä hieno mahdollisuus kuntalaisilta pois uudestaan ja uudestaan. Kunta satsaa paljon urheiluun, mutta mihin tämä taide puoli on jäämässä. Nurmijärvellä on paljon taiteellisia lahjakkuuksia, jotka tarvitsevat tilat kipeästi.  Itse lähdin opiskelemaan pois eri kuntaan siitä syystä, että mahdollisuudet musiikin ja taiteen suhteen olivat paremmat. Toisaalla oli paremmat tilat ja välineet. Jos monitoimitaloa ei rakenneta uskon sen olevan suuri virhe ja menetys kunnalle.