ISRAEL ELÄKÖÖN - ISRAEL MUST LIVE!

Vieras

/ #913 Re: solidaarisuustapahtuma
 Helsingin Senaatintorilla 13.9.2011

07.09.2011 22:06

#908: - solidaarisuustapahtuma
 Helsingin Senaatintorilla 13.9.2011

Sana sanoo:
"Voi sitä, joka rakentaa kaupungin verivelkojen varaan ja perustaa linnan vääryyden varaan!"

Vain Israelin verivelkojen anteeksipyytämisell, ja parannuksenteolla voi mennä Israelin Pyhän eteen. Hän ei vääryyttä siunaa, eikä rakenna edes Jerusalemin kaupunkia verivelkojen varaan.

1 Daavidin aikana oli nälänhätä, jota kesti kolme vuotta peräkkäin; silloin Daavid etsi Herran kasvoja. Herra vastasi: "Saulin tähden, verivelan alaisen suvun tähden, koska hän surmasi gibeonilaiset".
2 Niin kuningas kutsui gibeonilaiset ja puhutteli heitä. Mutta gibeonilaiset eivät olleet israelilaisia, vaan amorilaisten jätteitä, ja israelilaiset olivat vannoneet heille valan, mutta Saul oli kiivaillessaan israelilaisten ja Juudan puolesta koettanut hävittää heidät.
3 Daavid sanoi gibeonilaisille: "Mitä minun on tehtävä teidän hyväksenne, ja millä minun on teidät sovitettava, että siunaisitte Herran perintöosaa?"
4 Gibeonilaiset vastasivat hänelle: "Ei ole meidän ja Saulin sekä hänen sukunsa välillä kysymys hopeasta eikä kullasta, eikä meillä ole valtaa surmata ketään Israelissa". Hän sanoi: "Mitä sitten vaaditte minua tekemään teidän hyväksenne?"
5 He vastasivat kuninkaalle: "Sen miehen, joka tahtoi meidät lopettaa ja joka aikoi hävittää meidät, niin ettei meillä olisi missä olla koko Israelin alueella,
6 sen miehen jälkeläisistä luovutettakoon meille seitsemän miestä lävistääksemme heidät paaluihin Herralle Saulin, Herran valitun, Gibeassa". Kuningas sanoi: "Minä luovutan".

1)   Israel oli hätätilanteessa, se oli menettänyt siunauksen.

2)   Daavid etsi Jumalan kasvoja, ja kysyi, mistä tilanne johtui.

3)   Jumala vastasi, että Israel oli syyllistynyt verivelkaan.

4)   Daavid tunnusti Jumalan ja vääryyttä kärsineiden edessä verivelan.

5)   Daavid sopi verivelan sovituksesta, ja hoiti sovituksen.

Tänä päivänä Israel voi onneksi sovittaa verivelkansa Messiaansa lunastustyön kautta, eikä uhreilla. Mutta koska koko Israel ei vielä ole vastaanottanut Messiastaan, täytyy meidän kristittyjen toimittaa yleispapillista tehtäväämme, ja rukoilla Israelin puolesta. Myös sen verivelkojen puolesta. Rukoilla anteeksiantoa Jumalalta Jeesuksen nimessä, tehdä parannusta veriveloista, tunnustaa ne synteinä, rukoilla sovitusta Jeesuksen kalliin veren tähden.

Sillä tavoin voimme tuottaa Israelille todellisen siunauksen ja menestyksen, koska se on ainut tapa, joka kestää Kaikkivaltiaan pyhien kasvojen edessä.

13 Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon.
14 Onnellinen se ihminen, joka aina on aralla tunnolla; mutta joka sydämensä paaduttaa, se onnettomuuteen lankeaa.