Mopot 60km/h

Joku Tuntematon
Jyväskylä

/ #390

03.01.2009 02:25

joskus pelottaa oikeasti ajaa tuolla liikenteessä mopolla vaikka itekkin olen ajanut jo yli 5 vuotta mopolla tosin vasta jonkunaikaa tiellä liikenteen seassa... itse kannatan tätä rajoitetun nopeuden rajan nostamista koska tuolal tahtoo oikeasti jäädä jalkoihin ja sitten kun on vaan pakko autoilijan puskea ohi vaikka itsellä on viritetty mopo mutta ajelen yleensä noin 50km/h jotta en jää autojen jalkoihin ja silti joidenkin täytyy tuolla tiellä puskea ohi moposta vaikka rajoitus on 50km/h monet autoilijat ajavat n.60km/h. Sitten myös semmosiakin tilanteita on tullut kun katsotaan että tuolta tulee mopo että hyvinhän siihen autolla kerkee kääntyä eteen ja pääsee samaan nopeuteen mutta on se niin perkeleen hullau kun ite ajaa tuolla noin rajotuksen mukaan talvella ja auto törähtää risteyksestä eteen ja siinä sitten paljoa nopeustipu vaikka kuinka yrittää ajrruttaa ettei mene renkaat lukkoon ja pari kertaa pitänyt mennä jalkakäytävälle ja siinä sitte kattonut autonvierestä autoilijaa ku vältti sillä tavalla kolarin, autoilijat ovat aivan yhtä törppöjä liikenteessä kuin jotkut mopoilijat ja sitten te aikuiset tulette tänne vinkumaan että mopoilijat eivät osaa käyttäytyä liikenteessä! lähdettekö mielummin liikenne valoista mopon perässä joka kiihtyy niin hitaasti että varmasti on älytön jonoperässä vai niin että se kiihtyy taajamassa ripeämmin ja välttää pitkät autoletkat takana? Joskus mietin kun autoiliajt ohittaa vaikka auto on melko lähelläkni vastassa ja ohittaa mopoilijan että mitä järkeä jos mopo menee n.45km/h ja rajoitus 50km/h, itse joskus tekisi mieli iskeä hanatkaakkoon mopolla tommosissa tilanteissa jotta auto ei pääse ohi ja ajaa vastaantulevaa päin mutta eihän niin voi tehdä koska vastaan tuleva olisi satunnainen uhri joka ei olisi välttämättä tehnyt mitään väärää! No sitten nämä ketkä vihaavat mopoilijoita ja ajattelevat että mopoilijat aiheuttavat ne kaikki kolarit joissa on mopoilija mukana ja sehän ei ole totta! monesti saa kuulla kun auto on tullut kolmion takaa mopo/kevari kuskin eteen ja sitten mennyt pyörä lunastukseen ja sitä rataa kyllä ottaa niin perkeleesti monet autoilijat päähän tuolla liikenteessä että huhhuh, noh tämmöstä tarinointia tälläkertaa teksti kirjotettu toinensilmä auki kun väsytti että tekstikin on sen mukaista.
Anteeksi ja kiitos! :F