HUOLI 2015

/ #46 Re: Re: Re: päijät-häme

31.12.2014 10:39

#18: Epätoivoinen vanhempi - Re: Re: päijät-häme

"Nyt kun olen katsonut vierestä mitä kammottavaa mielenterv.lääkkeet tekevät nuorelle en suosittelisi kenellekään niitä ellei ole pakko. Oma poikani sai näitä kamalia myrkkyjä, meni vaan huonompaan kuntoon ja tappoi itsensä. Jos olisin tuon aiemmin tajunnut niiin ei olisi syönyt SURUUN mitään!"

Tällainen on todella vaarallista yleistystä (jotkut ihmiset oikeasti uskovat tällaisiin kommentteihin), joten suosittelisin että pitäisit omat subjektiiviset kokemuksesi omana tietonasi.

Mielialalääkitys toimii vasta silloin, kun se on kohdallaan. Jos potilas syö lääkkeitä jotka eivät hänen kohdallaan toimi, niin silloin asiasta pitää ilmoittaa ao lääkärille ja vaatia (jos muu ei auta) lääkkeiden vaihtoa.

Myös terapia on oleellinen osa mt sairauksien hoitamista. Pelkät lääkkeet eivät riitä mihinkään - olen syönyt lääkkeitä (pitkän yritys-ja-erehdys prosessin kautta sopiviksi osoittautuneet) syyskuun puolesta välistä ilman kunnollista hoitokontaktia (hoitava lääkäri bentso peloissaan kohteli minua kuin bentso narkkaria) sillä tuloksella, että henkinen kuntoni (miksei fyysinenkin) on taantunut sille surkealle tasolle mitä se oli vuosi sitten.

Ensi viikolla palaan ns yksilöhoitajani hoitoon. Häneen luotan, ja omaan lääkäriini. En niihin ihmisiin joita en tunne laisinkaan, ja jotka käyttäytyvät kuin tietäisivät kaikesta kaiken eivätkä juurikaan kuuntele potilaan (tai asiakkaan, jos tämä termi kuullostaa paremmalta) tuntemuksia ja / tai ajatuksia.

Olen myös pahoillani poikasi kohtalosta ja sinun kärsimyksestäsi. Parempia jatkoja toivotan kuitenkin :)