Pelastetaan Helsingin bussilinja 69 eli nakki o.s. Metsälän linja

Vieras

/ #97 NAKKI in the past, now and forever

26.01.2015 04:27

Dösä 69 eli stadilaisittain ”nakki” aiotaan lopettaa ja sehän ei prkl tule kuuloon missään tapauksessa. Se on klassikko ja erittäin käyttökelpoinen.

NAKILLA saavuttaa alle 500-metrin kävelyllä(useimmiten selkeästi vähemmällä) kätevästi paljon ja aivan varmasti lähes jokainen Stadilainen vuoden aikana jossain näistä NAKILLA tavoitettavista kohteista käy. Hypätkää päättäjät ja kansalaiset Nakin kyytin ja miettikää onko 69 tarpeellinen ja paikkansa lunastanut. Joka toisin väittää on ehkä hieman hukassa...

Lähdetään Malmilta matkaan ja katsotaan mitä kaikkea tärkeää tai vähemmän sellaista voit saavuttaa.

Malmin aseman, Malmitalon, kauppakeskuksen(Alkon), Poliisiasemaa et enään mutta Malmin sairaalan ja kirkon kyllä, Malmin yläasteen, Soinisen koulun, Puksun ostarin, Puksun aseman, Pihlajamäen koulun, Kehä I:n, isohkon puutarhakaupan, Ogelin kuntoutussairaalan, K-raudan, Ogelin vanhan kirkon, Ogelin urheilupuiston, Nesteen, Ogelin Yhteiskoulun, Ogelin kirkon, Kustiksen, Mustan Pekan(Alkon), Käbiksen aseman, Käbiksen amiksen, Taivaskallion, Kauppaneuvos Paukun vaki saunan, Karjalatalon, paloaseman, Koskelan vanhustenkeskuksen, Käbiksen kirkon, Hykkylän, Käbiksen ala-asteen, Hellun, KELA:n, Kätilöopiston(700m), YNK:n(700m), Käbiksen työvärin, Raviksen(Käbiksen liikuntapuisto), Areenan, Ylen, Messukeskuksen, Helia AMK:n, Pasilan aseman, HSL palvelupisteen, työkkärin, Lidlin (Alkon), Poliisitalon, Linnanmäen(900m), Eläintarhan koulun, Eltsun urheilukentän ja skeittipuiston, Uikkarin, Auroran, Jäähallin, Liikennekaupungin, Laakson ratsatuskentän, Laakson sairaalan, Bolliksen, fudisstadikan, Yliopiston 24h apteekin, uimahallin, HYKS:n, Naistenklinikan, Haartmanin sairaalan, Tölikän yht.koulun ja lukion, Ratikkamuseon, Stadikan, Kisahallin, Talvipuutarhan, Töölönlahden, Tapaturma-aseman, Töölön sairaalan, Kivelän sairaalan, keilahallin, Töölön torin(Alkon), hautaustoimiston, oopperan, Finlandia Talon, Mehiläisen, Hakasalmen puiston ja huvilan, Kansallismuseon, Eduskuntatalon, Musiikkitalon, Kiasman, Rautatieaseman, Kansallisteatterin, Ateneumin, Elielinaukion(Alkon) ja hupsis olet muuten aika ytimessä n. 200-metrin päässä kompassiruususta !!!

Kuten matkaaja varmaan huomasi, Nakilla jokainen löytää jonkin itselleen mielekkään tai tarpeellisen kohteen. Aika liikunnallinen että myös sivistävä ja kultturelli linja. Voisi hyvin jopa myös sanoa että Nakilla pääsee näkemään ja kokemaan lähes koko elämän kirjon ”kohdusta hautaan”. Mikä linja voi panna tiskiin lähellekkään vastaavan repertuaarin? Ei mikään nyt, -eikä tulevaisuudessakaan. 100-varmasti !!!

Kohdelista on vajavainen(esim. kuppilat, kirkot, ja hotellit yms. Päiväkodit ja kijastot jne) mutta noin mielikuvamatkalla hatusta vedettynäkin suhtkoht riittoisa.

T,

tero-63