Ryhmäkanne saatava ympäristölakiin

Kotinsa menettänyt

/ #48 Re: Kivilouhimoilla/ murskaamoilla on suuria haittoja ympäristölle.

11.02.2015 07:15

#47: Koti tuhottu - Kivilouhimoilla/ murskaamoilla on suuria haittoja ympäristölle.

Hallinto-oikeuksissa ei edes kiinnitetä huomiota mitä lupahakemukset sisältää. "kun näitä lupaehtoja noudatetaan" Lupa-ehdoissa ei ole mitään jota voisi noudattaa, koska toiminta on kirjattu ympäristöhaitattomaksi.

Räjähdysaineet on ankara vastuu.   Tämä on pelkkää teoriaa ja pätee silloin jos ei ole korruptiota ja oikeudessa valahtelua ja väärien tietojen tuomista oikeudelle sekä tietojen pimittämistä.

Kivilouhimoillakin on suuria haittoja ympäristölle. Esimerkiksi lähiasukkaiden taloista hajoaa takkoja, kaakelit lentelevät irti jne, kun lähistöillä olevissa kivilouhimoissa räjäytellään. Puhumattakaan  melu ja pölyhaitoista. Nämä asukkaat eivät saa mitään oikeutta, sillä ei voida osoittaa, että takat ovat haljenneet tai kaakelit
irronneet räjäytysten takia. Ihmisten tonteille lentelee jopa isoja kivenmurikoita, räjähdysaineita käytetään moninkertaisia määriä suurimpiin sallittuihin määriin nähden jne. Hyvä veli verkostot suojelevat vahingonaiheuttajia oikeudenkäynneiltä jne. Melumittausten ajaksi kivimurskaajan tilalle on esim. laitettu traktori, tärinäanturit sijoitetaan niin että niistä saadaan vääriä lukemia jne.