ASTRID THORSIN IDEOIMA UUSI ULKOMAALAISLAKI HYLÄTTÄVÄ!

Ari Paldan
Rovaniemi

/ #552 Ihmettelyä

19.02.2009 19:49

Meillä täällä Rovaniemellä on Kauppakeskus Revontuli. Käyn siellä noin kerran viikossa. Huomioni on kiinnittynyt aina samoihin ulkomaalaisiin, jotka ihme kyllä sattuvat olemaan siellä aina samaan aikaan kuin minä. Kaikki ovat nuoria miehiä. En tiedä mistä ovat mutta kieli vaikuttaa, joko Pohjois-Afrikasta tai Irakista. Miehet vain maleksivat siellä, eivätkä osta mitään. Koko ajan näyttää kännykät olevan korvalla. Puheluja näyttää olevan menossa koko ajan. Eilen yhdellä oli 2 kännykkää yhtäaikaa korvissa.

Kukahan maksaa heidän puelunsa? Ei luulis pakolaisilla olevan varaa koko ajan soitella. Kuuluko pohelinkulut luontaisetuihin, jotka Suomen kansa maksaa verojen kautta. Minua kyllä moiset tyypit ärsyttävät. Toivoisin, että heidät pantaisiin tekemään jotakin työtä oleskelunsa korvauksena.

Kyllä suomalaisten pitäisi oppia muiden maiden kokemuksesta, mitä tapahtuu, kun pakolaisia tulee kaupunkeihin ja he asuttavat jonkin kaupunginosan. Kohta kantaväestö muuttaa sieltä pois. Olen itse asunut Ruotsissa ja siellä on näin tapahtunut. Kävin muutama vuosi sitten Ruotsissa paikassa jossa asuin ennen. Ennen siellä asui ruotsalaisia ja suomalaisia, eikä mitään ongelmia ollut. Käydessäni asutusalueella (n.30 kerrostaloa)siellä ei asunut yhtään ruotsalaista ja suomalaista. Asian varmisti siskoni, joka asuu ko paikkakunnalla. Heidän perheensä oli viimeinen suomalaisperhe, joka muutti pois kerrostaloalueelta. Parvekkeet olivat täynnä TV:N vastaanottolautasia ja ärsyttävä musikki kuului koko ajan. Miehet korjasivat vanhoja autoja parkkipaikoilla. Ihmetyttää sekin, että on vara hankkia TV lautasia ja autoja, vaikka tullaan keppikerjäläisinä maahan. Töissä tuskin heistä oli kukaan.

Sattui vielä niin, että 2 Ruotsin poliisia oli hakemassa jotakin henkilöä alueelta. Poliisit olivat erittäin varautuneita. Kädet olivat aseiden perissä kiinni. Pakolaismiehet katselivat heitä ryhmissä ja joka ikkunassa näkyi päitä. Tunnelma oli räjähdysherkkä. Katsoimme viisaimmaksi lähteä.