Bussilinjaa 231 ei saa lakkauttaa!

Pöllölaakson asukas

/ #31

14.03.2015 08:15

Jos 231 lakkautetaan, mitä kyllä ei kukaan alueen asukkaista halua, niin 510 lähtöjä viikonloppuisin pitää aikaistaa. Lisäksi joku yölinja viikonlopuille pitää saada. Itse olin yksi joka toivoi Helmipöllönmäkeen bussilinjaa illoiksi ja viikonlopuiksi. En kuitenkaan sillä kustannuksella että 22 ei kulkisi enää Jääskeläntietä, koska sieltä tulee paljon iäkkäitä kyytiin. Lisäksi aamuisin työmatkalaisia. Vaikkakin kulkureitiltä puuttuu kävelytie ja siksi se on hieman turvaton  bussilla, koska saa varota koululaisia. 231 lakkauttaminen olisi silkkaa tyhmyyttä. 231 kulkee paljon matkustajia. Vantaan bussisuunnitelmia olen seurannut siinä kohtaa asuvan tuttavani vuoksi ja Vantaan suunnittelijat eivät tunnu välittävän mitään tuon alueen asukkaiden huolesta bussilinjojen suhteen, luulevat uuden rataliikenteen helpottavan kaikkia ja lakkauttavat bussilinjoja, vaikka juna ei vaikuta tuon alueen asukkaiden liikkumiseen.

Leppävaarassa ei todellakaan tee mieli vaihtaa Helsingin junaan, siellä on niin turvatonta. Kyllä joka kolkassa pitää olla yksi suora bussiyhteys Helsinkiin, joka sitten kulkee Mannerheimintiet ym.