Vaasan musiikkiluokkien puolesta

kiitos Lajuselle

/ #2832 Hyvä Lajunen.

16.03.2015 06:52

Voisiko Lajunen käydä kysymässä "päättäjiltä" (meille tavallisille pulliaisille he eivät vastaa), miten yläkoulun musiikkinopettaja voi jatkuvasti saada virkavapaata työstään ja hoidattaa tärkeät erityis=musiikkiluokkien tunnit vuodesta toiseen epäpätevillä sijaisilla (osa ollut tosin ihan hyviä).

Sijaisuudet ovat olleet muutamien kuukausien pituisia, joten tuskin siellä ehditään niitä odotettuja konsertteja ja kurssitutkintoja paljon valmistella.  Kuka saa kesälomarahat?

Saadessaan viran opettaja, kuten yläkoulun rehtorikin ovat varmasti olleet tietoisia, mistä musiikkiluokkaopetuksessa on kyse.

Yksistään selitys, että teatterilla tarvitaan muusikkoa, osoittaa, että lapset ja nuoret eivät ole Vöyrinkaupungin koululle tärkeitä, vaan pitää miellyttää jotain muuta tahoa. Luulisi, että rehtori taistelisi kynsin hampain musiikkiluokkien opetuksen puolesta. Onko hän jo sopinut musiikkiluokkien lakkauttamisen???

Kukahan saa kesälomarahat?

Mitenkähän on Kuula-opistolla ja muilla työpaikoilla? Kuinka pitkiä virkavapaita annetaan?

Me vanhemmat olemme valinneet musiikkiluokat, saadaksemme lapsille senkaltaista opetusta, mitä luvattiin ja mitä musiikkiluokilla tulisi olla. Lapset eivät huomaa, missä mennään, ennenkuin ovat kasvaneet ja saaneet etäisyyttä tapahtumiin, ja vanhemmat ovat hiljaa. Miksiköhän?