Työttömälle oikeusturvaa ja parempaa toimeentuloa

erkki

/ #59 Re: Työttömyyskö rikos?

25.03.2015 08:50

#23: Suomen Kansa Oy - Työttömyyskö rikos? 

 Mulle tuli 2500 euron sakot kun mollin sivuilla innoissani vedin rastin ruutuun, mutta myöhemmin aattelin ettei mulle passaakaan. Olen ollut 25 vuotta työssä ja maksanut sievoisen summan veroja. siitä ajasta nyt vasta 3 kk työttömänä ja nyt karenssin takia ilman minkäänlaisia tuloja. Ei ole kuin 5 suuta ruokittavana ym..., 

Eli jos vaikka pankin ryöstäisin ja jäisin kiinni, en sais ensikertalaisena varmaan paljoakaan ja sakotkin katottaisiin tulojen mukaan.  Ehkä pääsisin valtion ylläpitoon. Saisin koulutusta lisää. Päivärahatki tulis. Kela maksaisi lasten elannon ja kasvatuksen. En minä pankkia ryöstäis kuiteskaan...2kk on kuiteski aika lyhyt aika ja rahaa saa muualtaki.

Autollakin saa kaahata aika lujaa että sakot nousee 2xkuukausitilin kanssa tasoihin. Joskus voi päästä huomautuksella. Mutta työvoimatoimisto rokottaa heti yhdestä rastista. Vois olla vähän inhimillisempää ihmisten kohtelu, ei me koiria olla .

Mieleen tulee että on se työtön todella suuri rikollinen.  Mitähän joku euroopan ihmisoikeustuomio istuin tai joku muu, mikä nyt lie, tästä sanoisi?