Mopot 60km/h

Vieras

/ #912

06.05.2015 08:42

Koska käytännössä nykyään mopot kulkee aina vähintään melkein 60km/h ja jos mopoa ajaa täysin suomen lain mukaan niin se on vaarallistakin kun 60km/h rajoituksilla ajaa 10cm leveällä pientareella 45km/h kun vaikka rekka ajaa ohi 70km/h tietenkin vaihtamatta kaistaa kun ajat pientareella. Itse ajan nyt kevarilla mutta tämä laki on minusta ihan järjetön ja ei käytännössä vaikuta nykyään mopoiluun vaan laskee kynnystä virittää mopoa lisää kun se jo on laiton, ja ehkä siinä voi vielä vaikuttaa että korvaako vakuutus vahingon sattuessa.

Jos ne mopot kulkisi vaan 45km/h niin pitäisi niillä saada jalka- pyörä- teillä ajella. Se vielä että autoilijoita saa liikenteessä tosissaan varoa kun monesti auto ihan tahalleen ajaa eteen, esim odottaa kolmion takana, mopo lähestyy risteystä ja auto kiihdyttää kolmion takaa kun mopo lähellä, ehkä kerran parissa kuukaudessa tapahtuu joku tällainen minulle mutta aina olen saanut väistettyä tai hätäjarrutuksen tehtyä.

JOS OLETTAA kaikkien autojen ajavan liikennesääntöjen mukaan ja itse ajaa virheettömästi (max60km/h) niin melko varmasti ei pärjää puolta vuotta ilman sairaalareissua.