Israelin täytyy elää

Jouni Suonsivu

/ #15

26.01.2007 19:54

Sasa Korhonen, argumentointisi on vailla perusteita. Lainaan sinua - "mitä enemmän Israelia ja mitä vähemmän palestiinaa tuetaan sitä enemmän palestiinaan tulee fundametalisia Islamilaisia "terroristeja"" - ei ole mitään olettamaasi syy-yhteyttä. Olen opiskellut arabiaa ja islamintutkimusta, joten tiedän, mistä puhun. Islamin oppi itsessään edellyttää islamin hallussa joskus olleen alueen palauttamista islamin hallintaan. Samoin oppi dar al-islamista, eli islamin alle jo alistetusta alueesta sekä dar al-harbista eli ns. sodan alueesta jakaa maailman kahtia: islamin alla jo olevat alueet sekä se alue, joka on vielä valloitettava islamille. Ellet todella tunne islamia, haastan sinut opiskelemaan sen perusteita, jotta tiedät, mistä on kyse. Oletko huomannut, että tälläkin hetkellä muslimit taistelevat Thaimaan eteläosassa muodostaakseen sinne itsenäisen valtion, samoin Filippiinien eteläosassa Mindanaon saarella muutoin maassa vähemmistönä olevat muslimit pyrkivät muodostamaan oman valtion, Sudanissa etelän ja Darfurin mustat, joista osa on kristittyjä, osa animisteja ovat Sudanin islamilaisten arabien järjestelmällisen kansanmurhan kohteena. Berliinissä näet klubeja, jotka ovat vain arabeille (näin siis Saksassa vähemmistö sulkee enemmistön pois). Lontooseen suunnitellaan 70 000 ihmistä mahduttavaa moskeijaa asuntolaitoksineen, kirjastoineen oppilaitoksineen. Tässä vähän vertailupohjaa nykyhetkestä.