Suora raitiovaunuyhteys Länsi-Pasilasta keskustaan säilytettävä

Vieras

/ #32

26.05.2015 09:47

Länsipasilalaisilla on paljon yhteyksiä Töölöön, monet ovat valinneet ja vaitsevat esimerkiksi koulunsa niin, että pääsevät niihin ratikalla joko suoraan tai Manskulla vaihtaen, samoin erilaiset palvelut: lääkärit, kampaajat... Töölössä on huomattavasti palveluja, sellaisiakin joita itäreitillä Hakaniemen kautta ei ole, esim. urheilun suhteen ja yliopistosairaalan klinikat. Lastenklinikalle on autottoman ollut tähän astikin hävyttömän vaikea päästä (ei pelkästään länsipasilalaisten). Olen sairasta, jo aika painavaa lastani, kantanut pitkät matkat sinne, kun taksit eivät ole suvainneet pysähtyä. Entisestään vaikeutuisi tuonnekin pääseminen tällä suunnitelmalla.

Kaupunkisuunnittelijat ovat jo pitemmän aikaa halunneet ohjata länsipasilalaiset "idän" reitille, vaikka luonnollinen lähtösuunta esim. juuri keskustaan pyrkiville on Töölön kautta. Pasilan asemalla voi tietysti vaihtaa, mutta nykyistä hankalampaa se olisi. Miksi? Raiteet on valmiina ja käsittääkseni käyttäjätyytyväisyys kohdallaan, miksi pitää muuttaa? Siksikä, että liikennesuunnittelijoilla riittää töitä?