Eläkkeensaajan asumistukea ei saa laskea yleisen asumistuen tasolle

Kyrsii

/ #592 Liikuntavammaisen näkökulmasta

16.06.2015 15:47

Jos joku huutaa tasa-arvoa tukiin, ottakaa tasa-arvoisesti esimerkiksi liikuntavammaisia sitten töihin, jotta tasa-arvo toteutuu. Moni liikuntavammainen ei pääse työelämään "kun meillä on niin ahdasta"-asenteella, josta voi tuloa hakea. Itse haluaisin tehdä työtä, maksaa veroa ja olla tasavertainen kansalainen, jota nyt en saa olla, kun olen vaan liikuntavammainen. Ottaisin toki yleisen asumistuen, jos saisin työtä, jolla voisin paikata menetyksen. Nyt meidän muitakin omavastuukuluja on nostettu, ettei paljoakaan voi ostella ja nostaa Suomea pystyyn, kun työhön ei pääse. Meillä Suomessa menetetään ainakin 200 miljoonaa euroa verotuloina työtä haluavan liikuntavammaisen eläkkeellä pitämiseen. Kun henkilö pyrkii työhön, hän pääsee vain ja ainoastaan tukipalkkatyöhön, josta potkaistaan, kun tukea palkkaukseen ei enää myönnetä. Siis valtio kierrättää rahaa, josta valtio ei itse hyödy muunna kuin statistiikan hienoutena. Työ on kannattavaa yhteiskunnalle, jos sillä pystyy kattamaan elinkustannusten lisäksi hyvinvointia lisäävä vapaa-aika. Ei niin, että elinkustannuksiin menee 65 % ja loput 35 % joutuu jakaa lääkityksien, ruokien, laskujen, kulkemisen ja muiden yllättävien menojen kesken.  Lääkitys voi viedä 35 %:sta vielä puolet pois. Elä nyt 17 %:lla ja hoida hyvinvointia. Vielä jos haluat nauttia elämästä harrastaen muuta kuin aivoja surkastuttavaa Big Brotherin katsomista TV:stä, niin voi vain alkaa kytätä naapureita ja pitää heidän toilailusta päiväkirjaa ja julkaista heidän kiusaksi Iltalehdessä ilmaiseksi toki, kuten kaikki muutkin työt, jotka halutaan ei-palkalliseksi meidän korkean elinkustannusten hyvinvointivaltiossain.