Israelin täytyy elää

Sasa Korhonen

/ #18

30.01.2007 15:26

"Kiintoisaa on, että et näe mitään kritisoitavaa Hizbollahissa, et YK:ssa, et palestiinalaisarabeissa. Väitteitä ja olettamuksia sekä (ja varsinkin)Korhoselta että Niskaselta." Kritisoitavaa niistä minä juuri löydän (esim. hyökkäykset juutalais ja arabi väestöä kohtaan) mutta nyt saanen huomauttaa mitä sinä löydät kritisoitavaa Israelista? tähän mennessä et ole sanonut sanaakaan Israelia vastaa ihan kuin se olisi se absoluuttinen hyvä ja oikea tässä tapauksessa.

Ja vieläkin, Väitätkö tosissasi että Islamin uskoiset haluavat valloittaa koko maailman?!? Tuossa ei ole mitään järkeä. Nyt luulen että olet tulkinnut hiukan liian kirjaimellisesti Islamin oppeja tai että nuo ovat oikeita oppeja mutta luulen että vain pieni osa muslimeista kannattaa näitä oppeja. Raamatussakin lukee paljon asioita joita nykypäivänä ei tule kuuloonkaan tulkita kirjaimellisesti. Ja mielestäni on luonnollista että monet muslimit taistelevat ympäri maailman saadakseen sinne itsenäisen valtion ja sitä samaa Israelkin on tehnyt 60 vuotta sitten enemmän tai vähemmän, mutta tässä tapaukseessa Israel onnistui saamaan nykyiset alueensa hallintaan.

Kuitenkin melkeimpä ainoa asia minkä takia en voi kannattaa Israelin valtiota on se että Israel toi sodan Palestiinaan. Juutalaisten tulo palestiinaan aiheutti arabien hyökkäykset juutalaisia vastaan luonnollisesti.