Vesistöjen puolesta - Stop Talvivaara

Vieras

/ #2318

27.06.2015 18:35

15-16 -vuotias, yhdeksän vuoden opiskelu-urakan ansiokkaasti läpikäynyt hormonimonsteri saa vihdoin  peruskoulun päättötodistuksen ja syksytuulten lähestyessä itkee itsensä uneen ja kiroaa elämäänsä, kun ei ole päässyt opiskelemaan lukioon tai ammattikouluun.
SYY: Mittavat koulutussäästöt -> kohdistettu osittain ja merkittävästi toisen asteen oppilaitoksiin.
JULKINEN RAHA (veronmaksajilta puolen vuoden työpanos yhteiseen kassaan) = Kohdennetaanko julkista rahaa Talvivaaran kaivoksen ylläpitämiskustannuksiin ?

70-85 -vuotias onnellista ja kivutonta vanhuutta tavoitteleva suomalainen eläkeläinen, joka pienellä eläkkeellä yrittää natisevassa kiikkutuolissa istuen ja televisiota katsoen tulla toimeen. Lukulasit silmillä tihrustaa paikallislehden kulmasta repäistyä paperinpalaa, johon hennolla tärisevällä käsialalla kirjoittanut seuraavan viikon käyttöön tarvittavia elintarvikkeita.  Laskee hintoja, etsii lehdistä tarjouksia. Pohtii rahojensa riittävyyttä. Käytänkö vähäiset rahani tarvittaviin lääkkeisin vaiko ruokaan ?
Verenpaine nousee entisestään, kun tulee tieto, että eläkeläisten asumistukia leikataan. Joudunko nyt kadulle, kun rahani eivät enää riitä asumiseen, ruokaan sekä lääkkeisiin. Miten minun käy, miettii seniorikansalainen ja itkee itsensä illalla uneen.
SYY: Leikkaukset eläkeläisten asumistukiin.
JULKINEN RAHA (veronmaksajilta puolen vuoden työpanos yhteiseen kassaan) = kohdennetaanko julkista rahaa Talvivaaran kaivoksen ylläpitämiskustannuksiin ?