Vaasan musiikkiluokkien puolesta

/ #2857 Re: Re: Videoita tapahtumasta

30.06.2015 17:06

#2856: jatkokertomus - Re: Videoita tapahtumasta

Kyllä jatkuu sillä tilannehan tulee entistä mielenkiintoisemmaksi.  Kohta seurataan kahta oikeudenkäyntiä jossa toisen lopputulos on varma ja kyse on ainoastaan vahingonkorvausten suuruudesta sillä laittomuus on jo todettu korkeimmassa hallinto-oikeudessa eikä sen päätöksestä voi valittaa sillä valitustie on käyty loppuun.

Seuraavan luulen, sillä yleensä toimitaan näin.  Toisessa oikeudenkäynnissä luultavasti syytetään virka-aseman väärinkäytöksestä ja toisessa luultavasti joutuvat loput laittomaksi todettuihin syyllistyneet vastaamaan teoistaan kuten Vapeoplan  lautakuntalaiset jotka tekivät laittoman päätöksen sillä he tiesivät tai heidän olisi pitänyt tietää päätös laittomaksi sillä Aino Siltanen sanoi siellä sanasta sanaan "että irtisanomispäätös on tehty väärässä
järjestyksessä esteellisten virkamiesten toimesta. Toiseksi hän jatkoi, että
irtisanomiselle ei ole voitu esittää laillisia perusteita minkä vuoksi hän
esitti, että lautakunta oikaisee koulutoimenjohtajan 24.4.2012 tekemän
päätöksen Kadarin irtisanomisesta ja palauttaa Kadarille hänen virkansa
kaikkine oikeuksineen."  Em. kopioitu suoraan pöytäkirjasta ja voiko tuota selvemmin sanoa?  Hän siis sanoi tuon ennen äänestystä.

Lautakunta olisi voinut panna jo tuossa kohtaa pisteen koko tapahtumaketjulle.