Vaasan musiikkiluokkien puolesta

Kari Lajunen

/ #2873 Ennakkomainos

06.07.2015 20:14

Moni muistaa kuinka Vapeoplaa eli Varhaiskasvatus ja perusopetuslautakunta teki ihmeellisen päätökse olla hyväksymättä Jurin oikaisuvaatimusta hänen irtisanomisestaan. Vaikka Aino Siltanen kertoi irtisanomisen olevan tehty väärässä järjestyksessä ja saattaa olla laiton niin Virkamiehet jotka videolla mainitaan myöhemmin syöttivät heille todella paksua "pajunköyttä" ja se upposi heihin vaikka he olivat aivan täysijärkisiä. Nykyisessä valossa sitä on vaikea uskoa mutta silloin oli sellainen tieto.

Skuuppiset on huumorilla höystetty uutisohjelma ja tulemme jatkamaan dokumentointiamme tästä ihmeellisestä tapahtumasta jolle Vapeopla olisi voinut panna pisteen. Lautakuntahan on koottu tavallisista kansalaisista joiden tehtävä on estää virkamiesten älyttömyydet. Lautakunta ei missään tapauksessa saisi olla pässinä vedettävissä. Valitettavasti meillä oli sellainen Vapeopla ja tämä on ennakkomainos tulevasta dokumentistamme.  Lautakunnassa oli vain kaksi kansalaisten valitsemaa luottamushenkilöä sillä he olivat kaupunginvaltuutettuja.  He olivat Aino Siltanen ja Tytti Hyttilä-Huhta.  He älysivät kannattaa Jurin oikaisuvaatimusta mutta 9 muuta, jotka olilvat poliittisin perustein valittuna, eivät ja näin he syyllistyivät lainrikkomukseen.  Viite vaasan hallinto-oikeuden päätös sekä korkeimman hallinto-oikeuden päätös joka vahvisti Vaasan hallinto-oikeuden päätöksen.

Allaolevassa linkissä pieni pätkä joka liitetään tulevaan ohjelmaan jossa Juri Kadar kertoo mitä hän tunsi kun tuomio viimein tuli. Video on nauhoitettu tänään 6.7.2015 ja saadaan valmiiksi ehkä kahden viikon kuluttua.  Nauttikaan kuitenkin tästä pienestä pätkästä jonka pääosassa on kotikissani Konsta.