Eläkkeensaajan asumistukea ei saa laskea yleisen asumistuen tasolle

Vieras

/ #17

10.07.2015 17:34

On törkeätä pistää rinnakikain eläkeläisten tulot ja opiskelijoiden tulot. Opiskelijat opiskelee tulevaisuutta varten. Opiskelijat saavat ilmaisen koulutuksen Suomessa. Heillä on mahdollisuus ottaa lainaa opiskeluajallaan ja maksaa laina takaisin kun valmistuvat. Näin on ennenkin opiskeltu velan varassa. Pienituloiset eläkeläiset eivät saa lainaa eivätkä pystyisi sitä takaisin maksamaan. Toinen jota ihmettelen on se, että asumistukea maksetaan rikkaille. Minun tietääkseni asumistuen saamisen ehtona on pienet tulot ja tukea maksetaan asunnosta vain pieneen osaan 37 neliön osuuteen. Joskun minusta tuntuu, että kansanedustajat eivät ole tietoisia tukien antamisen ehdoista. Toiset tuet ovat lakisääteisesti tarkoitettu pienituloisille siksi, että he pystyisivät maksamaan asumisen ja ruokansa kalliissa Suomessa. On myös hyvin loukkaavaa verrata eläkeläisiä opiskelijoihin ja lapsiin. Olemme ihan yhtä arvokkaita ihmisinä kuin edellä mainitut. Me vain olemme jo tehneet työsarkamme tämän yhteiskunnan hyväksi. Nostaneet maan nousuun sodan jäljiltä.