Savisaaren eläinsuojan oloja parannettava

Jenni Özkaya
Adressin tekijä

/ #36

22.09.2011 13:33

Ne ovat edelleenkin Piskiksen sivut, eivät eläinsuojan kotisivut. On hienoa että he pystyvät tekemään yhteistyötä, mutta minua harmittaa että niiden sivujen perusteella lähes kaikki joiden kanssa olen keskustellut, jopa poliisi, luulevat Piskiksen pyörittävän eläinsuojaa.

Laki sanoo että eläinten tilojen on oltava valaistut joten kyllä se hämäryys on huono juttu. Silloin tuli sentään ikkunasta valoa, talvella siellä on pilkkopimeää. En ole itse käynyt muilla eläinsuojilla mutta keskustellut ihmisten kanssa jotka ovat käyneet, eivätkä he huomanneet pahaa hajua, joten sitä ei varmaankaan ollut, vaikka kissoja sielläkin oli paljon. Kuopion eläinsuojan tilat ovat ankeat, kuten itsekin myönsit, enkä ymmärrä miksi asian pitäisi olla niin? Jos kerran muissakin kaupungeissa osataan tämä asia hoitaa paremmin, niin miksi ei meillä Kuopiossa?

Tiedän paljon muutakin mikä suojalla on pielessä, ja miten siellä jopa rikotaan lakia. En kuitenkaan voi ainakaan tässä vaiheessa näistä asioista julkisesti puhua, joten joudun tässä toistelemaan vain omia kokemuksiani. Millä lailla sinä tätä asiaa ajaisit, jos minun keinoni ovat mielestäsi kummalliset? Ja mistä sanomisistani pitäisi tehdä ilmoitus ja millä perusteella? Olisi myös ystävällistä jos käyttäisit kommenteissasi nimeä tai nimimerkkiä, jotta en joutuisi arvailemaan mitkä viestit ovat keltäkin, se tekee keskustelusta hieman haasteellista ja joudun siksi toistelemaan sanojani.