Jyrkkä EI YLEn mediamaksulle!

Markus Haapala
Kruunupyy

/ #37

05.06.2009 19:50

Itselläni löytyy telkkari. No, eipä tässä mitään, mutta kun se ei millään tavalla ole yhteydessä Suomen televisioverkostoon, joten koen sekä nykyisen TV-lupamaksun että tulevan YLEn mediamaksun täydeksi kusetukseksi. Ainoa syy, miksi toosan omaan, on se, ettei kaupoissa myydä vielä tarpeeksi isoja "konsolinäyttöjä" kyseisellä nimellä, vaan yllätys yllätys, ne ovat "televisioita".

Vaikka katsoisinkin televisiota Suomen ajassa (katson yleensä jenkkikanavia netin kautta esim. sarjojen jumalattoman saapumisviiveen takia), en katsoisi YLEn kanavia. Syy? Kyseisiltä kanavilta ei ole vuosikausiin tullut mitään itseäni kiinnostavaa. Radio? Ei löydy, ei tule löytymään. YLEn sivustot? Joo ei.

Luin kerran lehdestä jonkun poliitikon kommentin, että "99% Suomen kansalaisista käyttää YLEn palveluita." Itseäni ihmetyttää se, mistä pirusta poliitikot tuollaiset luvut repivät. Mikäli paras ratkaisu toteutuisi ja YLEn kanavat laitettaisiin maksukortille, epäilen vahvasti, että ihan niin moni television omaavista talouksista ei kyseistä korttia hankkisi.