Pelastetaan Puroniemen leirikeskus

nimimerkki-erkki

/ #34

23.09.2011 08:36

Kyllä jokainen mielipide on tärkeä ja asioista voidaan olla ja ollaan erimieltä ja kyllä ne voi tuoda julki nimellä tai allekirjoittamalla- olen samaa miletä Risto Kuikka, kiitos sinulle kommentistasi. Kun tällainen kekustelu on näyttänyt alkavan toki on tärkeää myyjäpuolen yrittää tyrehdyttää se sillä että esim vähätellään allekirjoittamattomia kommentteja.

Tämä keskustelu on myös hyvä siinä mielessä että se toivottavasti herättää ihmisiä enemmän seuraamaan kirkkoamme koskevia asioita, asioiden valmisteluja ja jo ennalta vaikuttamaan tuleviin päätöksin. Kun ihmiset saavat vaikuttaa, heidän mielipiteitä kuunnellaan ja arvostetaan tulee myös ihmisistä aktiivisempia,innostuneempia ja kinnostuneempia asioita kohtaan. Mikäli asioita jotka koskevat monia ihmisiä nuijitaan pienessä piirissä pöytään käymättä alustavia laajempia keskusteluja, tunnustelematta kirkkomme jäsenistön mielipiteitä ei se ole omiaan luomaan aktiivista vuoropuhelua. Mitä laajempaa keskustelua käydään sen vaikeampaa päätöksen teosta aina tulee sehän on selvä, mutta laaja keskustelupohja täytyisi myös nähdä mahdollisuutena.

Nyt vedotaan strategioihin ja kirkkomme johdon tälle antamaan tukeen. Jos tulee ilmi että suunta ei ollutkaan oikea, voihan strategioihin tehdä muutoksia, lisäyksiä ja otta pois jotakin.
Jos nykyistä strategiaa täydennettäisiin sillä että siihen liittyisi myös Puroniemi ja sen kehittäminen ONL:n yhteydessä tukiyhdityksen tukiessa asiaa niin miksi tämä edelleen nähdään mörkönä eikä mahdollisuutena? Ottakaa apu vastaan, antakaa edes mahdollisuus yrittää niille jotka ovat näköjään jo aimmin halunneet kantaa kortensa kekoon ja haluavat sitä edelleen yhteisen hyvän vuoksi.

Ja vielä kerran käyttöasteesta johon myös vedotaan. Eihän mikään lähes heitteille jätetty paikka ole omiaan houkuttelemaan ketään vuokraamaan tilaa eikä myöskään nyt jo muutaman vuoden vellova lopettamisuhkakeskustelu ole parantanut sitä. Tilan täytyy ulkoisestikin olla siisti ja houkutteleva.