Pelastetaan Puroniemen leirikeskus

Vieras

/ #35 Puroniemen puolesta

23.09.2011 08:55

Hyvin pienillä korjauksilla saadaan Puroniemi pelastettua. Se on tiettyä vedätystä,kun puhutaan Puronimen korjauksessa miljoonista; voihan sitä sijoittaa vaikka 10 miljoonaa, jos Järvelin haluaa sijoittaa atskurahansa sinne. Katoilla olevat huopakaistaleet voin itse asentaa ja kustantaa - ne torjuvat vesivahingot kymmeniksi vuosiksi. Puita saa kerättyä omaan suureen peräkärryyni kuutiotolkulla ja ajan ne puuvarastoon, ottaen mukaan moottorisahan ja leikkaankin ne talkollaisten kanssa kuivumaan pois talven alta. Vahva miesjoukko tekee päivässä ihmeitä. Minun kanssani kävi erittäin kokenut rakennusinsinööri,joka tarkisti päätalon ja katsottiin sivutalotkin. Hänen kommenttinsa oli tervettä rakennusta, päätalossa ei tarvitse mitään suuria korjauksia. Sivutaloissa pääsee pelstamaan kohteen pienillä toimenpiteillä. Pitäisikö ONL:n toiminnasta jättää kaikki >15v-vuotiaat pois? Silloin kontorin väli pitäsi potkaista pois! Ikäännyttehän tekin. Muistakaa sitten kymmenien vuosia kuluttua kun olitte nuoria, väitelitte elämn ja kuoleman kysymykset, aviliiton ja lasten kasvatusten salat, miehiset ja naisiset jutu aamuyölle asti, miten loittet elävän ortodoksisen uskon, moraalin,etiikan siellä Puronimen pyhillä tulilla ja luennoilla, henkisillä väittelyillä ja kasvattavilla, rakkailla keskusteluilla, miten saitte kirkon rakkauden ja yhteyden kokea juuri siinä paikassa,kuin ei missään muualla,miten saitte kestävät, elämän ajan pysyvät uskolliset ystävyys-rakkaussuhteet kirkon ehdottomaan ytimeen luotua siellä pyhässä Puroniemessä. MInä itken niitä onnen-autereisia pyhiä hetkiä, iltoja,kauniita öitä,jolloin me vanhemmat(jotka toimme lapsemme kirkon yhteyteen)saimme jutella aivan kaikesta,luottamuksellisesti. Miten vieläkin nuo kirkon pyhät ovat meille läheisiä rakkaita miten he Puroniemen ystävät meitä rukouksissaan ja kaikessa kauniissa(Paavali) kantavat ja esirukouksissaan muistavat.Miten voin ottaa yhteyttä ihan mihin aikaan vaan ja aina saan avur Puroniemen aikaisilta ystäviltäni. On siellä käynyt vanhuksiakin Puroniemessä. Kävin 50v.juhlissa siellä pyhillä tulilla ja sain kullla harmaapäistenkin tippasilmässä kertomvan muistojaan. Ei ONL voi sorsia meitä jotka olemme Puroniemeä tukeneet vuosikymmeniä-eikö se olisi uskon pettämistä?Mehän rakastamme uskollisemmin s.o. pitempään Puroniemeä kuin esim.1vuotias nuori,joka kuuluu ONL:n kohderyhmään-harrastetaanko ONL:ssa ikärasismiä-kaikki >15v.pois ONL:stä heti-niinkö? Ettekö kuule vanhoja,kokeneita. Ehkä sen takia teillä ei ole jatkuvuutta, koska meitä kantavia voimia ei ole kuultu eikä otettu huomioon. On ajettu vain tiettyä propagandaan. Lehmä äkkiä lihoiksi vaan. Se on helppoa,mutta säilytäpä pyhiä paikkoja,rakenna niitä, rukoile niden edestä,ole uskollinen,vaali,suojele,esitä rakentavia ehdotuksia. Tuhoava toiminta on paljon tehokkaampaa ja nopeampaa, kuten sodista tiedämme. Mutta entä sitten kun SINÄ itse kaipaat pyhille paikoille,jotka on tuhottu, kaipaat nuoruutesi pyhiä paikkoja eikä niitä enää ole eikä sinne menemistä ole ikään kuin Karjalaankaan ei enää mennä, se ei ole enää meidän. Minä halua pitä Pyhän Puroniemen yhteisöllisessä omistuksesssa. Onhan se paikka Kuopiota lähempänäkin kuin esim. Lälly Hesaa! Miksi ei ruveta kirkosssamme kääntämään kelkkaa Puroniemen suuntaan,jolloin 6-laiset seurakunnat tulisivat avuksi. Tässä on kehittämisen paikka. Siitä paikasta saadaan entistä ehompi hyvin pienillä,ilmaisillakin, talkoolaisilla toimilla.