Mopot 60km/h

Random RE

/ #449 Mopo

01.07.2009 11:58

Itse ajelen nyt mopolla toista vuottani tuommoisella -06 vuoden yamahalla, aikaisemmin oli -07 vuoden Dt r nyt siis supermotard..
Olen itsekkin huomannut asian että autoilijat todella ohittavat mopon vaikka se kuinka paljon kulkisi, pitkällä suoralla kotini lähellä +75-80 GPS ja auto painaa silti ohi 60 rajoituksella, ei mitään tajua?
Heh, kaksi kertaa olen nyt ollut kolarissa ja moponi on taas jälleen korjaamolla molemmat kerrat ovat olleet autokuskin syytä, johtunut huomaatattomuudesta.
Viimeksi pysähdyin punasiin liikennevaloihin siitä valojen vaihtuessa lähdin vakiomopolla kiihdyttämään n.reilu vuosi sitten, eikä se mopo siitä tarpeeksi kiihtynyt niin sieltä Ford Mondeo räsäyttää täydet päin ja mopo siinä meni lunastukseen, itsekkin otin vauriota sen verran että hiusmurtuma 3kylkiluuhun ja käsimurtui ja pienempiä vaurioita tietenkin.
Nyt taas 2kk sitten ajoin Supermotardillani koulu bussipysäkille mennessä, ja valkoinen paketti auto ajoi tien sivuun ajattelin että hän antaisi minun ohittaa?
Kun lähden siitä ohittamaan 70km/h lasissa pakettiauto kääntyy kylki juuri minun eteeni. Nyt siellä on mopo korjaamolla ja en ihan ilman jälkiä tälläkkään kerralla selvinnyt.
Autoilijat eivät ota mopoja tosissaan eikä tajua että Auto/Mopo kolarissa on mopoilijan henki enemmän vaarassa ei autoilijan! Olkaapas sitten tyytyväisiä kun olette ohittamalla jonkun mopoilijan tappanut ja vastatkaa seurauksista lähimmäiselle. Siispä mopojen tulisi kulkea +60km/h ehkä jopa reilustikkin enemmän että autoilijat jättäivisät hingun ohittaa mopot? Ja eikä mopojen tarvisi olla tien tukkeena! Kiitos, allekirjoitin jo toisen vastaavan adressin!