Pelastetaan Puroniemen leirikeskus

Vieras

/ #40

23.09.2011 16:32

Pauli, monia armorikkaita vuosia! Kiitos kaunis niistä kaikista ihanista Puroniemen vuosista. Vain Puroniemen käyneet tietävät miten vankan henkisen perinnön ja vahvan ortodoksisen uskon olemme Puroniemestä takavuosina ja osa varmaan viimekin vuosina saaneet. Ja miten sen jälkeen olemme hajaantuneet ympäri maata. Ja sitten joskus vuosien ja vuosikymmenten jälkeen jossain tapaamme ja mikä meitä on yhdistänyt; ortodoksinen usko ja Puroniemi! Itse kiersin aikoinaan töissä monissakin leirikeskuksissa, mutta erityisesti Puroniemen henki on ollut kantava voima läpi tuulten ja tuiskujen ja tuiskuja on todella riittänyt. Puroniemessä me kaikki koimme olevamme elävä kirkko ja elävä seurakunta! Puroniemi on osa kirkkomme ja kirkon nuorisotyön historiaa, joka on tarpeellinen tänäkin päivänä ja on ehdottomasti osattava hyödyntää kirkon nuorisokasvatuksessa. Puroniemeä ei saa hävittää! Kyllä, tiedän että nuoriso on muuttunut, tiedän, että leirikeskuksen pito maksaa ja on kallista. Itse olen nykyisin hotelliyrittäjä, joten tiedän mitä vastaavan kiinteistön ylläpito ja käyttö maksaa. Mutta henkinen perintö ei saa olla noin vain tuosta hävitettävää, kun eurot ovat vähissä. Ehdottomasti kannatan Puroniemen ystävät tms. perustamista, Puroniemen kunnostamista ja sille lyhyen ja pitkän tähtäimem suunnitelman tekoa. Olen myös valmis osallistumaan rahallisesti, sen verran kallis on saamani henkinen perintö. Ehdotan, että ONL ottaa aikalisän, asian tiimoilta ONL:n kanssa katsotaan useamman ammattilaisen kanssa tilanne, myös taloudellisesti sekä mahdollinen kehittämisuunnitelma budjetteineen. Ehdotan myös, että me Puroniemen ystävät autamme tarvittavien varojen keräyksessä itse kukin. Olen valmis myös aikaisemmissa kommenteissa mainittuihin esim. 10 eur/kk Puroniemen tukimaksuun kirkkomme nuorison henkisen perinnön säilyttämiseksi ja kasvattamiseksi eläväksi ja aktiiviseksi kirkon perinnöksi Puroniemen hengessä. Ehdotan myös, että ortodoksinen kirkko ja kirkollishallitus osallistuu Puroniemen kunnostamiseen ja kehittämiseen vastaavalla summalla, euro eurosta, mitä me saamme kasaan ja sitten ONL budjetoi lopun vuosibudjettiinsa sekä tietenkin osan Puroniemen tulevan toiminnan tuotoista. Sitäpaitsi tänä päivänä on haettavasissa paljon erilaisia työllistämistukia, EU- ja EAKR-hanketukia, joten ne ehdottomasti kannattaa hyödyntää! Ja niistä saa tietoa niiden ammattilaisilta, ELY-keskuksesta, Leader-yhteyshenkilöiltä jne. Ei pitäisi olla mahdotonta. Lupaan pohjakassaan 500 eur.