Hälvälän ampumaurheilukeskuksen toiminnan turvaaminen

Vieras

/ #91

17.08.2015 19:40

Ampumaurheilu on mitä hienointa urheilua. Se opettaa harrastajansa kurinalaisuuteen aseen käsittelyssä, opettaa ottamaan huomioon kanssaharrastajat ja kehittää keskittymiskykyä. Nuorisolle mitä parhain harrastus.
Ei ole oikein, että ennen asutusalueen rakentumista paikalla ollut ampumarata joutuisi siirtymään pois Tiilikankaan asukkaiden vuoksi. Jokainen alueelta tontin/asunnon ostanut on tiennyt radan olemassaolosta ostopäätöksen tehdessään. Joten täydellistä mielivallan käyttöä ja toisten harrastuksen vähättelyä vaatia radan sulkemista.
Miksi kunta ei alunperin vaatinut tonttikauppoja tehtäessä kohtaa, jossa ostaja ilmoittaa ymmärtävänsä ampumaradan olemassaolon ja sitoutuu hyväksymään siitä aiheutuvat mahdolliset meluhaitat ja eväämään näin valitusmahdollisuuden? On lähinnä säälittävän raukkamaista jälkikäteen iskeä puukkoa selkään alueella ensin olleille harrastajille.
Olisihan tietysti mahdollista ampumaradan sulkemista vaativien yhteisvastuullisesti kustantaa uusi vastaava paikka.