Hälvälän ampumaurheilukeskuksen toiminnan turvaaminen

Ihmettelyä

/ #98 Käsittämätöntä

22.08.2015 15:10

On käsittämätöntä, että yhden monipuolisen urheilulajin harjoittelumahdollisuudet halutaan tarkoituksella tuhota Päijät-Hämeen ainoan asutuskeskittymän läheltä. Ympärillä on kuitenkin satoja tuhansia hehtaareita rakentamatonta metsäaluetta, joten tonttimaasta ei ole pulaa. Ajatus on yhtä hyvin perusteltu kuin esimerkiksi Lahden suurmäen tai Helsingin olympiastadionin purkaminen siksi että joku päättävässä asemassa oleva henkilö ei pidä mäkihypystä tai ei näe auringonlaskua tornin takaa.

Tällä hetkellä muutamassa sadassa Suomen kunnassa kuvitellaan eri konsteilla saatavan uusia varakkaita veronmaksajia asukkaiksi. Hollolassa olisi ehkä järkevää tarkastella viimeisten kymmenien vuosien muuttotrendejä, työpaikkojen sijainteja sekä omaa kaavoitusta ja maantieteellistä sijaintia suhteessa edellisiin. Samanlaista mäntykangasta samoilla edellytyksillä on Suomen kunnissa rakentamattomana kymmenien kaupunkien pinta-alan verran. Ampumaradan lakkautusko nostaa juuri Hollolan mäntykankaan ylivertaiseksi noihin muihin nähden? Sen jälkeenkö siellä on asuntomessut ja huippuluokan verokertymä? Vielä kun saataisiin ranta, niin alue voitaisiin nimetä Hollolan kultahammasrannikoksi.