adressi bensiinin korkeaa hintaa vastaan

Jaakko Nissi
Vantaa

/ #88

13.07.2009 12:58

On se ny kyllä että bensan hintaa vastustaa lähemmäs parikymmentä kiloihmistä, mutta sähköauton verokohtelua vastustaa vain vajaa kolme tuhatta. *sigh*

Bensan hinta saisi minun mielestäni olla viiden euron luokkaa, jotta turha autoilu vähenis ja päästäisiin nuista bensarohmuista muutenkin eroon ja järkevämpien moottoritekniikoiden äärelle.

Ja voi kyllä, ajan päivittäin pakolliset ajot autolla, ja se rohmuaa näin kesäisin seitsemisen litraa sadalla. Vaihtaisin sähköön jos se tässä takapajulassa olisi yleensäkään mahdollista. Sivistysvaltioissa osataan tukea puhtaampaa autoilua, mutta kun autovalmistajat(esim. think.no) kertovat keskittyvänsä markkinoille joissa sähköautoilua tuetaan, ei Suomi kuulu joukkoon.

Polttonesteille >500% vero ja sähkökulkineilta niillä rahoilla käyttövoimavero pois ja ajoneuvoverokin siirtymäajaksi. (Tiedetään.. Yrittäjien kilpailukyky ja bensaralli venäjältä ja rikollisuus ja yada yada yada... Kärjistän silti.)