Mopot 60km/h

Muumilaakso

/ #453 Mitä väliä

13.07.2009 23:45

Ei mopojen laillisen nopeuden korottaminen vaikuttaisi millään tavalla nykytilanteeseen, polliisit vain ehkä saisivat oikeita töitä kun ei kokoajan tarvitsisi juosta mopopoikien perässä. En usko että KUKAAN täyspäinen jaksaa körötellä kevarin runkoon rakennetulla uusendurolla neljääviittä, jos se nyt edes senverran vakiona kulkee :D oletan että kaikkien tervejärkisten ihmisten pärrät on jo laiteltu kulkemaan vähintäänkin sen 60, usein enemmänkin.
Oma räxä kulki vakiona kolmeakymppiä alamäkeen, tasasella ei edes sitä. Ylämäessä sammui.(jokainen voi sitten itse miettiä että onkohan moponi vakio enää) Tästä tein omat johtopäätökseni siitä, että mopojen kuristuksissa on menty hieman liian pitkälle.

"#402 idiootit
naurettavaa lukea näiden maalaisjunttien mopo pätemistä. Mopo on mopo
Pennut ajavat muutaman vuoden mopolla ja sitten myydään pois.

iiro heiskanen (vantaa, 10.3.2009 20:34) "

Repesin :'D. Tuleppas iiro joskus landelle tutustumaan oikeisiin töihin ja mopokulttuuriin. Ensinnäkään, täällä ei ostella mopedeja huvinvuoksi sellaisille jätkille joilla on puolikilsaa koulumatkaa ja huvittaa vaan päristellä. Toiseksi, en koe mopojen nopeusrajoitusten liikuttavan ihmisiä erikoisemmin alueella jossa poliiseja on vähän tai ei ollenkaan. Kun keväällä oppilaitoksemme parkkipaikan täytti parisenkymmentä mopoksi rekisteröityä kulkuneuvoa, en usko että skoottereita vaille mikään niistä kulkisi vähintäänkin sitä kuuttakymppiä :D
Juu onhan se totta että mopolla ajetaan muutama vuosi ja sitten se myydään pois, mutta tässä en näe mitään pahaa. Nyt kun ihmisiä pelotellaan ilmastonmuutoksella ja kaikella niin kierrätyksen pitäisi olla hyvästä. Itse en kyllä aio myydä omaa mopoani vaan se säästetään pikkusisarien iloksi. Eikä me pelkästään mopoilla rällätä, meilä on raktoritkin :D

Oikeastaan minusta alkaa tuntua, että mopojen nopeusrajoitusten muuttamista täällä vastustavat
a) Aikuiset joilla ei ole ollut teininä mopoa eivätkä siis tiedä asiasta mitään ja pelkäävät tiedonpuutteessaan miten käy omalle kullannupulle,
b) Ihmiset, joilla on liian tylsä elämä ja liian paljon aikaa, ja näinollen sitten puretaan omaa mitättömyyttään sen edistämiseen ettei muillakaan saisi olla hauskaa,
c) ...ja ylipäätään kaikki mopojen kohtuullista ja järkevää kulkunopeutta vastustavat tuntuvat olevan isoista kaupungeista ja etelämmästä. Olkaa hiljaa tai ottakaa asioista selvää(ja tulkaa oikeisiin töihin maalle ennenkuin rupeatte valittamaan. Harmittas minuakin asua siellä missä ei oikein ole omaa tilaa misään eikä sais rällätä vapaasti missä haluais, ja poliisit ja naapurit ois kokoajan äpättämässä).