Adressi Sipilän hallituksen pakottavaa lainsäädäntöä vastaan

Vieras

/ #263

09.09.2015 16:21

Olen työskennellyt hoitoalalla kunnallisella puolella vuodesta 1999, vaikkakin pari viime vuotta olen ollut lasten kanssa kotona.
Tekemäni työ hoitajana hoivaosastolla on erittäin rankkaa fyysisesti ja muutoinkin hyvin haastavaa. Työolot ovat fyysisesti vaativia ja hoitajan oma turvallisuus on lähes päivittäin uhattuna. Työajat ja vuorotyö ovat kaikkea muuta kuin terveyden, perheen tai sosiaalisen kanssakäymisen kannalta edullisia.
Niin monet Joulut, Uudet Vuodet, Pääsiäiset, Waput ja Juhannukset ynnä muut perhejuhlat ja syntymäpäivät ovat juhlittu siten, etten ole vuorotyön vuoksi mukaan päässyt.
Tiedän, tämä on kouluttautumis-ja ammatinvalintakysymys.
Hallituksen eilen tekemät päätökset eivät todellakaan tue mielenkiintoani palata omaan työhöni hoitovapaan jälkeen.
On suoraan sanoen törkeää raastaa työntekijöiltä jo saavutettuja etuja, ja siten huonontaa sekä työmotivaatiota että tuosta todella rankasta työstä ja työajoista saatavaa rahallista korvausta, mikä on tähänkin asti ollut vain välttävä.
Todella tuo hallituksen päätös antaa lisäpotkua alanvaihtosuunnitelmilleni, mitä olin hieman jo muutenkin pohtinut.
Varmaan aika montaa muutakin, jos tuo hallituksen päätös todella toteutuu.
Ihmettelen vain, että riittääkö hoitoalalla sen jälkeen enää kunnallisen puolen tekijöitä, edes maahan muualta muuttaneista. Ehkä hallitus kaavailee, että heistä saadaan edullista ja nöyrää työvoimaa hoitamaan edessä olevat vanhus"piikit"?
Voihan toki kaiken myös ulkoistaa, kun kunnallisen puolen työntekijät kaikkoaa yksityiselle puolelle.
Huh huh, mitä touhua hallitukselta: anteeksi vain, mutta aivan järjetöntä riistoa.