Adressi Sipilän hallituksen pakottavaa lainsäädäntöä vastaan

sairaseläkkeelle nuorempana

/ #1308 Hallitus tekemässä Suomesta diktaattorivaltiota

12.09.2015 16:33

MInä olen saiirauden vuoksi joutunut eläkkeelle nuorempana. ASumistuen leikkaus pienestä kevennyksestä huolimatta ei minun tilannetta paranna. Asun esteettömässä tilavassa kaksiossa josta en voi lähteä, vuokra on veden kanssa noin 620e. Tuo 30 prosentin lievennyksen  jälkeenkin tulot vähenee 150e ja joudun loppuelämän hakemaan toimeentulotuke ja kun tuki menee kelalle joutuu asioimaan niin että perustoimeentulotuki haetaan kelalta ja harkinnanvarainen sosiaalitoimistosta- Hirveä rumba sairaille ja vammaisille.

Allekirjoitin tämän adressin siksi kun en voi hyväksyä sitä  että hoitoalan henkilöstö ja muut vuorotyöntekijät jotka tekevät työnsä epäinhimillisinä aikoina kuten yöllä ja  joutuvat esim laitoksissa vastaamaan yksin koko osastosta. Kaiken lisäksi hoitajakiintiöitä vähennetään.

On käsittämätöntä että Sipilä, Stubb ja heikko Soini leikkaavat juuri vuorotyöläisten lisiä jotka sen todella ansaitsevat tehdessään raskasta vastuullista työtä ja pitävät esim sairaanhoidon, turvallisuuden, ja tuotannon pyörimässä. On niin helppoa esim. tulla päivystykseen vaikkapa sunnuntaina, lääkäri kirjoittaa reseptin jonka kanssa apteekin kautta kotiin, mutta hoitohenkilökunta jatkaa uurastamistaan kunnes vuoro on täyttynyt ja rättiväsyneenä nukkumaan odottaen jo seuraavaa työrupeamaa.

 

Hallitus ei arvosta työntekijöitä lainkaan, heille he ovt vain työkoneita, mahdollisimman paljon työtä minimikustannuksilla on heidän tunnuslauseensa.

SAma pätee hoidettaviin, etenkin pitkäaikaissairaisiin ja vanhuksiin. Mahdollisimman vähän hoitoa mahdolliisimman halvalla ja pienimmällä henkilöstömäärällä, juuri ja juuri hengissä pitäen, puhtaudesta ja hygieniasta minimaalisesti huolehtien, lääkkeet ja ravinnon pöydälle kantaen  vaan ei potilaalle kiireen tai ammattitaidon puuttumisen vuoksi  antaen. Tällä hallituksen ohjaus mentaliteetilla laitospotilaiden kierto laitoksesta hautaan saadaan nopeutumaan

Samasta syystä eläkeläisten asumistuen leikkausta ei kokonaan poistettu.

 

Suomi on luisumassa hyvää vauhtia kohti diktatuuria. Sen vuoksi on tehtävä kaikkensa, jos tämä pakottamispolitiikka onnistuu, seuraa lisää pakottamisia, kierre on loputon

 

Minun mielestä eläkeläisten asumistuen leikkaus on peruttava kokonaan. Samoin työntekijöihin kohdistuneet kaikki leikkaukset , lomien vähennykset ja sairauslomamaksujen leikkaukset on peruttava.