Adressi Sipilän hallituksen pakottavaa lainsäädäntöä vastaan

Lähihoitaja

/ #1325

12.09.2015 20:10

On suorastaan saisrasta laittaa ensimmäinen sairauspäivä palkattomaksi alalla, missä hoidetaan sairaita ihmisiä! Kuukausittain ja epidemioittain tulee vuodeosastoille ja sairaaloihin useita vatsatautisia ja influenssaisia potilaita, joita on ehdottomasti hoidettava - se tarkoittaa, että hoitaja saa varmuudella vatsataudin / influenssan, vaikka kuinka itse varoisi. Pisaratartuntaa ei voi täysin välttää vaikka kuinka yrittäisi!

Hoitoalan palkat ovat muutenkin pienet, on törkeää tehdä niistä vielä pienemmät! Ennen vaaleja puhuttiin palkkakuilujen tasoittamisesta - näikö se tehdään, että pienennetään palkkaa vähän tienaavilta? Köyhät kyykkyyn vaan.

Hoitoalalla ei myöskään voi valita tekeekö viikonloppuna, iltaisin, öisin tai pyhinä töitä, ja kyllä itse näen lisien olevan todellakin korvaus siitä, että pahimmillaan ei näe perhettään kuin tunnin pari illalla yövuorojen aikaan - kun yövuorolaisen on pakko myös nukkua kunnolla! Saati muut harrastukset, itse olen jättänyt kaikki aikaan sidotut harrastukset kokonaan pois, ei onnistu 3-vuorotyössä.

Miksei säästämistä voi aloittaa vaikkapa Kreikasta? Ja onko oikeasti ihan totta, että pakolainen saa ja tarvitsee tukien ja vaatteiden, asunnon ym lisäksi vielä lähes saman rahan kuin mitä me töissä käyvät saadaan? Entäs ne Suomen työttömät, jotka ovat Kelan peruspäivärahalla? Tai opiskelijat?

Kyllä kansanedustajien ja muiden paljon tienaavien pitäisi itse osallistua talkoisiin, jättäkää pienituloiset rauhaan ja ottakaa rikkailta!